cnnturk.jpg
haberturk.jpg
astsubaylar-yuruyor.jpg
videotalu.jpg

Kimler Sitede?




Hayati ERGÜRBÜZ    19 Aðustos 2009 23:08
Aþaðýdaki bu sitede yayýnlanan yazýmý TEMAD mesaj panosuna da göndermiþtim,yayýnlamalarýný beklemiyordum, ama dikkate alacaklarýný umuyordum.

Þimdi geldiðimiz noktada SN.Genel Baþkanýmýz Ýçiþleri Bakaný'na serzeniþte bulunuyor,
Sayýn Genel Baþkaným güç sizde,bu konudaki Basýn açýklamanýz hazýr ise toplarsýn üyelerini medyaya da haber verirsin yaparsýn açýklamaný...
---

Hayati ERGÜRBÜZ 10 Aðustos 2009 19:27
Deðerli TEMAD Yöneticileri;

Son günlerde (medyada yazýldýðý þekilde) bir " Kürt açýlýmýndan " bahsedilmektedir,Hükümet sözcüsü Sn.Cemil ÇÝÇEK bu konuda konuya katký yapmak isteyen tüm sivil toplum kuruluþlarýný dinleyeceklerini bildirdi.
Siz deðerli TEMAD yöneticilerimiz; en çok þehit veren meslek grubu olarak biz Astsubaylarýn bu konudaki hassasiyetlerimizi kapsamlý bir çalýþma þeklinde hükümete bildirecek misiniz, yoksa bu konuda hiç sesi soluðu çýkmayan Genelkurmay'a veya TESUD'a mý tabi olacaðýz? Unutmayalým ki biz bu konunun önemli bir ayaðýyýz,lütfen davet beklemeyelim ve bu konudaki hassasiyetlerimizi hükümete TEMAD olarak bildirelim.Saygýlar.

SELÇUK ÝÇER    19 Aðustos 2009 20:37
ADAM YERÝNE KONULMAMAK !
TEMAD GNL.BAÞKANI TEMAD OLARAK ÝÇ ÝÞLERÝ BAKANINCA DÝKKATE ALINMADIÐI GEREKÇESÝYLE SÝTEM EDÝYOR. SN.GENEL BAÞKAN SÝZ KENDÝ ÜYELERÝNÝZÝ ADAM YERÝNE KOYUYOR MUSUNUZ? YÖNETÝMÝNÝZDEKÝ BÝR EMEKLÝ ASSUBAYIN BÝZLERE " ÖRÜMCEK KAFALI,BULANIK SUDA BÝLMEM NE ARAYANLAR,DON GÖMLEK BÝÇENLER, SANALLARINIZLA DA HAKARETE MARUZ BIRAKTINIZ ,ÜYENÝZÝ GNL.MERKEZDEN KOVDUNUZ,AÇIZ DÝYEN ÜYENÝZE,BEN SENÝN GÝBÝLERÝ BÝLÝRÝM DÝYEREK SUÇLADINIZ, SN.GÜRPINAR'A DAVA AÇMAKLA TEHDÝT ETTÝNÝZ.NETÝCEDE ADAM YERÝNE KOYMADINIZ."
Neden bu kadar þaþýrdýnýz? Ýlk defa mý baþýnýza geliyor? TBMM savunma komisyonundaki GENKUR görevlisi Hak.Binbaþý,Dernekler Þb.Müdürü Albay,Milli Savunma Bakaný, 11 kez kapýsýna gidipte sizi kabul etmeyen GENKUR,randevu talebinize cevap verme gereði dahi duymayan OYAK Yönetimi,çelenginizi kafanýza fýrlatýp sizleri tartaklayan MHP görevlileri,ellerinizde dosyalarla kapýlarýnda saatlerce beklediðiniz Siyasi Parti Baþkanlarý SÝZLERÝ DÝKKATE ALMADIKLARI GÝBÝ ADAM YERÝNE DAHÝ KOYMADILAR!.. SN.Genel Baþkan " ADAM YERÝNE KOYMAYANI ADAM YERÝNE DE KOYMAZLAR! "

E.Assubaylarý temsil ediyorsunuz.En azýndan öyle zannediyorlar.Sizlerin yanlýþ uygulamalarý, basit çýkarlarý, teslimiyetçi zihniyeti acziyeti,dik duruþ saðlayamamanýz yüzünden binlerce Assubay refüze edilmektedir.BAKANIN SIRTINI SIVAZLAMA, YARANMA VE KORUMA ADINA BU SÝTEDEKÝ MESLEKTAÞLARINIZA SANALLARINIZLA HAKARET ETTÝRDÝNÝZ.Sonuç ne oldu? Hükümetin diðer Bakaný sizi adam yerine koymadý!..
HEM TEMAD'IN GERÇEK SAHÝPLERÝ,HEM MESLEKTAÞINIZ OLAN BÝZLERE GELÝNCE ASLAN KESÝLÝYORSUNUZ,Þube müdürü albayýn karþýsýnda kedi gibisiniz,BÝZLERE GÖSTERDÝÐÝNÝZ YÝÐÝTLÝÐÝ BAKAN'A DA GÖSTERÝN MAHMUT,ERGÜLÜNÜZ,KADÝR KOCALAR'INIZLA BÝZLERE CESURCA YAZDIÐINIZ KÜÇÜK DÜÞÜRÜCÜ YAZILARINIZIN BENZERÝ ÝLE CEVAP VERÝNÝZ DE YÝÐÝTLÝÐÝNÝZÝ GÖRELÝM...BÝR DERNEK VE YÖNETÝCÝLERÝ ANCAK BU KADAR REFÜZE EDÝLÝR,ASSUBAYLARA DAHA FAZLA ZARAR VERMEYÝN, ÇEKÝLÝN ÖNÜMÜZÜ AÇIN KENDÝNÝZÝ DE DAHA FAZLA KÜÇÜK DÜÞÜRMEYÝN.KOVULMAYI MI BEKLÝYORSUNUZ? BU AYIBI NE KADAR TAÞIYACAKSINIZ ? HADÝ BÝZE SAYGINIZ YOK, EN AZINDAN ÞEHÝT VE GAZÝ ASSUBAYLARA SAYGI DUYUN DA KEMÝKLERÝNÝ SIZLATMAYIN...
Saygýlarýmla.

Hayati ERGÜRBÜZ    19 Aðustos 2009 19:24
TEMAD sitesine gönderdiðim yazýdýr.Eðer sanal kimlikler konusunda samimi iseler derhal dikkate almalarý gerekir...

Sevgili TEMAD Yöneticileri,

Burasý TEMAD'ýn kurumsal internet sitesi ise,buraya ancak TEMAD üyeleri yazabilmelidir,kimliði veya gerçekliði konusunda þüphe uyandýran isimlerin mesajlarýný lütfen yayýnlamayýn,bu sansür deðil otokontroldür.En azýndan mesaj panosuna yazý yazmak için üyelik istensin.Tüm üyelerin TC'lerini tanýmlarsanýz bu siteye bunun dýþýndaki sanal kiþiler üye de olamazlar,yazý da yazamazlar,naçizane tavsiyemdir.

Saygýlar...

ÝSMAÝL TURAN    19 Aðustos 2009 17:01
AÇILIM

Türkiyenin gündeminde bir "açýlým" lafýdýr gidiyor. Türk hukuk sisteminde ýrka, bölgeye, þehire, kadýn ve erkeklere ait hiç bir ayýrým yoktur. milletimize acýlar yaþatan terör belasýndan kurtulmak için devlet yöneticilerimiz baþta olmak üzere birçok STK Kürt açýlýmý ihtiyacý duymuþlardýr. Benim bu yazýyý yazmaktan amacým, kürt vatandaþlarýmýza ayýrýmcýlýk yapýlýp yapýlmadýðý konusunda fikir beyanýnda bulunmak deðildir. Açýlým yapmak veya yapmamak konusunda yetki ve takdir devletimizindir.

Benim amacým, Onurlu Türk milletinin ve yine onurlu TSK.lerinin vefakar ve cefakar mensubu olan Astsubay ve uzman çavuþ meslek mensuplarýna mahsus olmak üzere, Türk hukuk sistemindeki bir çok kanun, tüzük, yönetmelik, talimat ve emirde maddi ve manevi olarak ayýrýmcýlýk yapýldýðýný ifade etmektir. Yüzbinlerce ailenin zarar gördüðü çözümün ilk sýrasýndaki bu ayýrýmcýlýk göz ardý edilerek, sadece uygulamadan doðduðu ileri sürülen nerede baþlayýp nerede biteceði belli olmayan maðduriyetler konusu ilk sýraya alýnarak acil açýlým planlarý yapmak büyük haksýzlýktýr ve vebali de büyüktür.

Ýþte kanuni mevzutta yer alan ayýrýmcýlýklardan bazýlarý.

*Personel kanunlarýna göre Ortaokul mezunu emekli albaylarla iki yýllýk açýk öðretim yüksek okullarýyla diðer meslek yüksek okul mezunlarý 1 nci derecenin 4 ncü kademesine yükselebilirken Astsubaylar ve uzman çavuþlar dünyanýn en gözde üniversitelerinden bile mezun olsalar bu hakka sahip deðildir.

*Tüm vatandaþlarýn okuduðu tüm okullar okuldan sayýlmasýna raðmen, Astsubaylarla uzman çavuþlarýn sýnavla girip mezun olduklarý okullar okuldan sayýlmamaktadýr.

*özlük haklarý bakýmýndan subaylarla ayný kanunun ayný maddesine tabi olmalarýna raðmen farklý uygulandýðý için Astsubaylar maðdur olmaktadýr.

*Sermayesinin % 70 e varan kýsmý Astsubaylar ve uzman çavuþlara ait olmasýna raðmen, emekli ve muvazzaf astsubaylarla uzman çavuþlarýn genel kurul üyeliði ihtilal hükümetinin çýkardýðý kanunla engellenmiþtir.

*Genel idare hizmetlerinin en alt kademesinden göreve baþlayan her sivil vatandaþ, gerekli þartlarý yerine getirmeleri halinde ilgili bakanlýklarýnýn en üst kademelerine yükselebilme haklarý olmasýna raðmen, en uzun süreli üniversite mezunu Astsubaylarla uzman çavuþlar bu haktan mahrumdur.

*Tüm vatandaþlar "tabii hakimlerince" suçluluðu belirlenmeden suçlu sayýlmadýklarý halde ve tabii hakimlerince suçlu sayýsalar bile temyiz mercilerine itiraz haklarý olmasýna raðmen, Astsubaylarýn ve uzman çavuþlarýn böyle bir hakký yoktur. Kendilerinden, yaþ, bilgi, tecrübe ve tahsil olarak daha alt kademedeki kiþiler tarafýndan olsada sözlü olarak hakarete uðrasalar, yazýlý olarak hapisle "tecziye" edilseler bile hiç bir itiraz haklarý olmayýp sadece "tecziye"yi çekmek sorumluluklarý vardýr.

Astsubaylar ve Uzman çavuþlar yat deyince yatacak, kalk deyince kalkacak, susma haklarý olmadýðý için sorulara net cevap vermek zorundadýr. Bu maðduriyetin isbata ihtiyacý yoktur, Çünkü Askerlik hizmetini yapan her vatandaþ bizzat görerek þahit oluyor, sivil hayatlarýnda Askerlik hatýrasý olarak aile toplantýlarýnda bile anlatýyor.

*Devlet okumak isteyen herkese hukuki mevzuatla tüm imkanlarý saðlamaktadýr. Astsubaylara ise 12 eylülden önce kendi imkanlarýyla bile okumalarý emirle yasaklanmýþtýr. Bu yasaklama emri yürürlükten kalkmadýðý için bu gün de yürürlüktedir. Ancak bu emrin uygulanmasý bazý durumlarda yetkilinin insiyatifiyle "göz yumulmasý" yla gevþetilmiþtir.

Gençliklerinin en güzel günlerini aile fertleriyle birlikte günlerce ve aylarca daðda, taþta, doðuda, batýda, güneydoðuda, yurt içinde ve yurt dýþýnda, ölüm pahasýna görev yapan bu fedakar ve cefakar meslek mensuplarýnýn aldýklarý emekli aylýklarý gerçek olmayan þekilde birçok vatandaþ tarafýndan abartýlarak ve olduðundan kat kat fazla gösterilmektedir. Bu durum Astsubay ve uzman çavuþlarda büyük moral çöküntüsü yaratmaktadýr.

35 yýl hizmet eden orta okul mezunu bir emekli albayýn aylýðý 3000 Tl.
35 yýl Hizmet eden Üniversite mezunu albayýn Em.Aylýðý 3000 Tl.
25 yýl hizmet eden lise mezunu Albayýn em. Aylýðý 3000 Tl
.
35 yýl Hizmet eden orta okul mezunu em. Astsubayýn aylýðý 1000 Tl.
35 yýl Hizmet eden üniversite mezunu em.Astsubayýn aylýðý 1400 Tl.
25 yýl hizmet eden Lise+2 mezunu em.Astsubayýn aylýðý 1100 Tl.
25 yýl hizmet eden üniversite mezunu astsubayýn em. aylýðý 1100 Tl.
Ýmtiyazsýz ve sýnýfsýz bir milletiz diyen büyük Atatürkü özde savunan devletin yetkili Atatürkçüleri herþeyden önce ASTSUBAY ve UZMAN ÇAVUÞ AÇILIMINI YÜRÜRLÜÐE KOYMALIDIRLAR.

Hüseyin SAVCI    19 Aðustos 2009 12:05
http://Sayýn Ýçiþleri Bakaný\\
TEMAD Mesaj pansounda Sayýn TEMAD Genel Baþkaný\'nýn Sayýn Ýçiþleri Bakaný\'na hitaben yazýlmýþ bir yazýsý var.

O yazýya istinaden TEMAD Mesaj panosuna bir yazý gönderdim. TEMAD Mesaj panosunda yayýnlanacaðýndan kuþkum olmamakla birlikte, yalnýzca bu siteyi izleyenler olabileceði varsayýmýyla ayný yazýyý burada da bilgilierinize sunuyorum.


Sayýn Genel Baþkaným,

Sayýn Ýçiþleri Bakaný Beþir ATALAY\'a hitaben yaptýðýnýz açýklamayý ve haklý serzeniþlerinizi okudum. Sizinle ayný fikirdeyim.

Ýzninizle bir kaç sorum olacak; Sayýn Beþir ATALAY TEMAD sitesine üye midir? Bu siteyi izlediðinden kesin olarak emin miyiz?

Bu serzeniþler kendisine baþka kanallardan TEMAD Yönetimi tarafýndan iletilmiþ midir?

Sözde kürt açýlýmý ile ilgii olarak, konunun tarafý olan derneðimizin ve üyelerinin toplumda ayný dili konuþmalarý ve ayný görüþü savunmalarý adýna bu konudaki Derneðimizin görüþlerinin önce kendi kamuoyunuzla paylaþmanýzýn yararlý olacaðýna inanmaktayým. Türkiye Emekli Asssubaylar Derneðinin kurumsal görüþünü üyelerinizle paylaþmanýz mümkün mü?

Mutlaka var olduðuna inandýðým kurumsal görüþün, þubelerinizle ve tabanýnýzla paylaþarak oluþturup oluþturmadýðýnýzý hususunu kiþisel merakým olarak sormak isterim.

Saygýlarýmla


Hüseyin SAVCI

veysel çetiner    19 Aðustos 2009 03:12
ONURLU ÝNSANLAR OLARAK, UÐRADIÐIMIZ HAKSIZLIKLARI BU SÝTE SAYESÝNDE TÜM DÜNYAYA DUYURMAYA ÇALIÞIYORUZ, BELKÝ SAÐIRLAR, KÖRLER DUYAR DÝYE...

BURADA YAZI YAZAN HÝÇ BÝR DAVA ARKADAÞIMIN BÝR BEKLENTÝSÝ YOKTUR. TEK ÇABAMIZ UÐRADIÐIMIZ VE GASP EDÝLMÝÞ OLAN HAKLARIMIZIN VERÝMESÝNE ARACI OLMAKTIR. ARTIK ESKÝSÝ GÝBÝ SUSUP OTURMAYACAÐIMIZI BÝR YERLERE ÝLETMEKTÝR.



ÝNSAN ONURU NEDÝR?

Ýnsan onuru(1) sözlüklerde, izzetinefis, haysiyet, özsaygý, þeref, erdem, vakar, gurur, saygýnlýk, kendine saygý duyma ve baþkalarýný da kendine saygýlý kýlma olarak açýklanmakta. Felsefe terimi olarak Ýngilizce (dignity) sözcüðünün Türkçe karþýlýðýdýr.

"Ýnsanýn deðeri" ile "onurunu" Ý.Kuçuradi eþ anlamlý kullanmakta. Kuçuradi, "Ýnsanýn deðeri derken bundan insanýn diðer canlýlar arasýndaki özel yerini anlýyorum. Ýnsana bu özel yeri saðlayan, onun özelliklerinin bütünüdür, onu diðer canlýlardan ayýran olanaklarýdýr. Bu olanaklar, insana özgü etkinlikler ve ürünler olarak görünür. Bu özellikler ise, insanýn diðer canlýlarla ortaklaþa taþýdýðý özelliklere ek özelliklerdir. Ýþte bu özellikler ya da olanaklar "insanýn deðerini" ya da "onurunu" oluþturur."(2) demektedir.

Ýnsan Haklarý Evrensel Bildirisi'nin resmi çevirisinde, 1. maddede þöyle yazýlýdýr: "Bütün insanlar hür, haysiyet ve haklar bakýmýndan eþit doðarlar. Akýl ve vicdana sahiptirler ve birbirlerine karþý kardeþlik zihniyeti ile hareket etmelidirler."

Birleþmiþ Milletler Ýnsan Haklarý Komisyonu, Eleanor Roosevelt Baþkanlýðýnda sekiz üyeden oluþan bir Taslak Hazýrlama Komitesi oluþturmuþtu. Komite Ýnsan Haklarý Evrensel Bildirisi'ni hazýrlayacaktý. Haziran 1947 de de, Komite, Fransýz Rene Cassin, Çharles Malik (Lübnan) ve Geoffrey Wilson (Birleþik Krallýk/Ýngiltere)'den oluþan bir çalýþma grubunu görevlendirdi. Rene Cassin bildiri taslaðýný kaleme alacaktý. Bildirinin 1. maddesinde geçen haysiyet (onur) sözcüðünü, bildirinin "temel kavramý" olarak niteleyen Malik'ti. Birleþmiþ Milletlerin insan onuru kavramýyla ilk ve resmen ilgilenmesinin kaynaðýnda ise, Güney Afrika temsilcisi Smuts vardýr.(3) Birleþmiþ Milletler andlaþmasýnýn (1945) baþlangýç bölümünde insan onuru kavramý, resmi çeviride þöyle geçer "... Ýnsanýn ana haklarýna, þahsýn haysiyet ve deðerine, erkek ve kadýnlar için olduðu gibi büyük ve küçük milletler için de hak eþitliðine olan imanýmýzý yeniden ilan etmeðe..."

Ý. Kuçuradi Etik'inde, "kiþi açýsýndan onur" kiþinin o ana dek kendi imgesine uygun davranmanýn, kendi imgesine uygun yaþamanýn bilince ve böyle yaþamaktan dolayý kendine layýk gördüðü belirli bir muamele beklentisidir. Böylece 'onur' denilen þey, kiþinin kendi imgesine uygun düþmesi sonucu kendine biçtiði deðer oluyor." demektedir.(5)

Kuçuradi, Ýnsan ve Deðerlerinde ve Etik'te, "..bir þeyin deðerinden anladýðým, bir þeyin onunla ayný türden olan þeyler arasýnda özel yeri"dir, demektedir.(6) Kuçuradi'nin insan onuru ile ilgili açýklamasýna devam etmek istiyorum. Çaðýn Olaylarý Arasýnda'da, "Ýnsan haklarý Bildirisi'nin 1. maddesinin birinci tümcesi ise " all human being are born free end egual in dignty and rights" der. Burada dile getirilen, insanlarýn n e d e eþit olduklarýdýr. Kiþisel dignity bakýmýndan insan olma onuru bakýmýndan, insanýn deðeri bakýmýndan eþittirler, deniyor. (...) Ülkemizde, yasa önünde eþitlik var sayalým! Ama eðer ülkemizde bazý çocuklar air-condition'un olduðu evlerde otururken, baþka bazý çocuklar -25 derecede ayaðýnda basma pantolon, çorapsýz dolaþmak zorundaysa, bu çocuklarýn- 25 derecede bu durumda dolaþmasýný doðrudan doðruya -þu anda, ileride deðil, þu anda- önliyecek etkin yasalar yoksa, ülkemizde insanlar yasa önünde eþit görülse de, insan onuru bakýmýndan eþit görülmüyorlar demektir."

Jack Donnelly, Teoride ve Uygulamada Evrensel Ýnsan Haklarý'nda(8) "Ýnsan haklarýna hayat için deðil, fakat onurlu bir hayat için "ihtiyaç" duyulur. Uluslararasý Ýnsan Haklarý sözleþmelerinde belirtildiði gibi, insan haklarý, "insan kiþisinin özündeki onur "dan kaynaklanýr. Ýnsan haklarý ihlalleri bir kimsenin insanlýðýný inkar ederler; yoksa kiþinin ihtiyaçlarýný tatmin etmesini her zaman engellemezler. Ýnsan haklarýna baðlýk gereklerinden dolayý deðil; fakat onurlu bir hayat için, bir insana özgü deðerli bir hayat için, bu haklar olmaksýzýn tat alýnamayacak bir hayat için "ihtiyaç" duyulan þeylerden dolayý sahibizdir.(...) Baþka sosyal pratikler gibi, insan haklarý da insan faaliyetinden kaynaklanýr; bunlar insana Tanrý, doða veya hayatýn fiziki gerçekleri tarafýndan verilmiþ deðildir.(..) Ýnsan Haklarý Evrensel Bildirisi çoðu ülkede hayatýn fiilen nasýl olduðu hakkýnda bize pek birþey söylemez; fakat onurlu bir hayatýn -bir insan için deðerli bir hayatýn- þartlarýný gösterir ve bu gerekleri, bütün sonuçlarýyla birlikte haklar biçiminde açýklar. Zengin ve güçlü ülkelerde bile, bu asgari standartlar çok nadir olarak herkes için karþýlanýr; ama insan haklarýna sahip olmanýn bu kadar önemli olmasý tam da bu noktada kendini gösteriyor ve belki bu önemin nedeni de bu durumdur. Ýnsan haklarý, haklar olarak, insan doðasýnýn temelindeki ahlaký görüþün gerçekleþtirilmesi için gerekli olan sosyal deðiþmeleri gerekli kýlmaktadýr. Böylece, insan haklarý öðretileri insan haklarýna sahip olmakla insan olmayý kabaca eþit tutarlar. Ýnsan haklarý(nýn konularý) ndan yararlanmayan bir kimsenin kendi ahlaki doðasýna yabancýlaþmýþ olduðu hemen hemen kesindir. Bunun için, insan haklarý, bir kimsenin bunlardan yararlanmasýnýn reddedilemeyeceði anlamýnda deðil -çünkü bütün baskýcý rejimler kendi yurttaþlarýný sürekli olarak bu haklardan yoksun tutmaktadýrlar- fakat bu haklarýn kaybýnýn ahlaki olarak "imkansýz" olduðu anlamýnda vazgeçilmezdir: kiþi, bu haklarý kaybetmesi halinde, bir insan için deðerli bir hayat yaþayamaz. Ayný anda hem ütopik bir ideal ve hem de bu ideali uygulamaya geçirmek için gerçekçi bir uygulama söz konusu olunca, insan haklarý fiilen þöyle der: "Bir kiþiye bir insan olarak muamele eki insan muamelesi göresin." Bu, insan haklarýnýn ütopyacý yanýdýr. Fakat insan haklarý ayný zamanda, "bir kiþiye nasýl insan gibi muamele edileceðini" de gösterir ve meþru bir devletin faaliyet çerçevesini belirleyen bir haklar listesi de sunar. Böylelikle insan haklarý kendini -gerçekleþtirmenin bir tür ahlaki kehanetidir: "Ýnsanlara insanlar olarak muamele et ki -iliþik listeye bak- hakiki anlamda insanlar bulasýn." Ýnsan haklarýnýn kaynaðý olan, insan doðasýyla ilgili bu ileriye bakan ahlaki görüþtür ki, insan haklarýyla ilgili iddialarda saklý bulunan sosyal deðiþmelerin temelini oluþturur... "(..) Ýnsan haklarý listeleri, insan onuru için (yapýlan) siyasal mücadelenin eseri olup, bu mücadelenin temel özelliðini göstermektedir. Ýnsan haklarý uygulamasýnýn özünde yatan ahlaki ideal ile siyasal gerçeklik arasýndaki etkileþimin baþka bir yönü de budur."

J. Donnelly'den bu uzun alýntýyý yapmamýzýn bir nedeni var. Donnelly, kitabýnda insan haklarýna en uygun rejim olarak liberalizmi göstermekte, kitabýnýn ikinci kýsým, dördüncü bölümünde, insan onuru, insan haklarý ve siyasi rejimler baþlýðý altýnda (s 74-98) karþýlaþtýrmalar yapmaktadýr. Yazýmýzýn ilerleyen bölümünde Donnelly'nin görüþlerine döneceðiz.

MARX VE ÝNSAN

Burada Max'a,onun insan anlayýþýna gelebiliriz. Marx, insaný, iliþkiler içinde insan olarak deðerlendirir. O nedenle, "insan toplumu"ndan söz eder. Ýliþkileriyle insan, diðer insanlarla ve doða ile iliþkisinde insandýr. Doðal iliþkilerin yerini üretim ve mülkiyet sisteminin (iþbölümü ve özel mülkiyet) belirlediði iliþkiler almýþtýr. Bu yabancýlaþma olgusunu ortaya çýkarýr. Ýþbölümü ve özel mülkiyet insanýn deðerlerinde deðiþmeye yol açar."Deðer" bu durumda malik olunan þey'dir. Belirtilen durumda, insanlararasý kiþisel iliþkinin (doðal iliþkinin) yerini kiþiselsizleþtirme alýr. Þeylere malik olma ve þeylerin insanlara egemenliðidir artýk söz konusu olan. Marx, insana ve insan toplumuna iliþkin görüþlerini 1844 Ýktisadi ve Felsefi Yazýlarý, Alman Ýdeolojisi, Kutsal Aile, Ekonomi Politiðin Eleþtirisine Katký ve Kapital'in üçüncü cildinde ortaya koymuþtur. 1844 Felsefe Yazýlarýnda Marx, "Ýnsan bir tür varlýðýdýr." der (s.78) "Hayvan kendi hayat etkinliðiyle doðrudan doðruya özdeþtir. Kendini bundan ayýrdetmez. (..) Ýnsan, paratik etkinliðiyle nesnel bir dünya yaratýrken, organik olmayan doðayý iþlerken, bilinçli bir tür varlýðý olduðunu, yani türü kendi özvarlýðý gibi ele alan ya da kendini bir tür varlýðý gibi ele alan bir varlýk olduðunu ispatlar.(...) Hayvan yalnýz kendini üretir,oysa insan bütün doðayý yeniden üretir.(..) Ýnsan ayný zamanda güzelliðin kurallarýna göre yaratabilir.

"Yabancýlaþmýþ emek(...) dýþarýdaki doðayý ve insanýn manevi özünü, insanca varlýðýný yabancýlaþtýrdýðý gibi, insanýn kendi bedenine de yabancýlaþtýrýr. Ýnsanýn kendi emeðinin ürününden, hayat etkinliðinden, türsel varlýðýna yabancýlaþmasý olgusunun dolaysýz bir sonucu, insanýn insana yabancýlaþmasýdýr. Ýnsan nasýl kendi kendisiyle karþý karþýya geliyorsa, öteki insanla da karþý karþýya gelmektedir. Ýnsanýn iþiyle, emeðinin ürünüyle ve kendisiyle iliþkisi için geçerli olan, insanýn öbür insanla öbür insanýn emeði ve emeðinin nesnesi için de geçerlidir.(..) Özel mülkiyetin ya da insanýn kendine yabancýlaþmasýnýn olumlu þekilde aþýlmasý ve dolayýsiyle insani öze insan tarafýndan ve insan için gerçekten sahip olunmasý olarak komünizm; böylece toplumsal (yani insani) bir varlýk olarak insanýn kendisine tam dönüþü olan komünizm -daha önceki geliþmelerin bütün servetiyle gerçekleþtirilen, bilinçli bir dönüþ. Bu komünizm, tam geliþmiþ doðalcýlýk(natüralizm) olarak hümanizmle eþittir ve tam geliþmiþ hümanizm olarak da doðalcýlýkla eþittir; insanla doða ve insanla insan arasýndaki çatýþmanýn gerçek çözümüdür- varoluþla öz, nesneleþme ile kendini pekiþtirme, özgürlük ile zorunluk, birey ile tür arasýndaki kavganýn gerçek çözümüdür. Komünizm, tarihin çözülmüþ bilmecesidir; ve kendisinin bu çözüm olduðunu bilir.(::) Birey,toplumsal varlýktýr.

Marx'ýn - bu büyük ve son sistem kurucusunun- insan anlayýþýný ve projesini inceleyen , olumlayan ya da yeren çok sayýda yapýt var. Erich From bunlardan biri ve "Marx' ýn Ýnsan Anlayýþý"(10) adlý yapýtýnda, "Marx, Batý hümanizmasýnýn ulaþtýðý zirveyi temsil etmektedir" demektedir. Mourice Cornforth ise, "Komünizm ve Ýnsanlýk Deðerleri (11) adlý yapýtýnda," Marksist toplumsal teorinin yaptýðý, insanlýk deðerlerinin temellerini ortaya çýkarmak, bunlarýn nedenini, evrenselliðini ya da nesnelliðini insan bilimine dayanarak göstermektir. Ve ayný zamanda insanlarýn, insan bilimini oluþturacak düzeye ulaþtýklarý zaman, iyi bir hayatýn koþullarýný nasýl bir rüya olmaktan çýkarýp gündelik bir gerçek haline getirebileceklerini göstermektir. Marksist teori; iyi bir hayat fikrini doðaüstü yaldýz ve þaþasýndan sýyýrýp,onun sadece mutlu bir seçkinler tabakasý tarafýndan baþka bir dünyada elde edilebilecek bir þey deðil, yeryüzündeki gündelik iþlerinin arkasýnda koþan sýradan insanlarýn nasibi ve hakký olduðunu gösterir." deðerlendirmesinde bulunmaktadýr.

TÜRK HUKUK SÝSTEMÝNDE VE YARGI PRATÝÐÝNDE ÝNSAN ONURU

Türk Hukukunda. onur ve kiþilik hakký kavramlarý kullanýlarak yapýlmýþ düzenlemeler vardýr. Burada, Anayasa'nýn 17 ve 32. maddelerini, Medeni Yasa'nýn 23 ve 24. maddelerini, Borçlar Yasasý'nýn 49. maddesini. 5680 sayýlý Yasanýn 16 ve 18. maddesini, Türk Ceza Yasasý'nýn 480. maddelerini sayabiliriz.

Türk Anayasa Mahkemesi, 28.6.l966 tarih ve 1963/132 esas, 1966/29 karar sayýlý kararýnda,insan haysiyetini þöyle tanýmlamaktadýr: " Ýnsan haysiyeti kavramý, insanýn ne durumda, hangi koþullar altýnda bulunursa bulunsun, salt insan oluþunun kazandýrdýðý deðerin, tanýnmasýný ve sayýlmasýný anlatýr. Bu öyle bir davranýþ çizgisidir ki, ondan aþaðý düþünce yapýlan iþlem ona muhatab olaný insan olmaktan çýkarýr."(12)

Yargýtay Ceza Genel Kurulu da,4. 4 .l983 tarih ve 1983/8-64 esas,1983/156 karar sayýlý kararýnda," Ýnsani olmayan muameleler : insan kiþiliðini ve duygusunu önemli derecede incitici fiiller, haysiyet kýrýcý hareketler ise, kimsenin namus, þöhret veya haysiyetine saldýrý niteliðindeki fiillerdir" þeklinde deðerlendirmede bulunmaktadýr.

Ýnsan haysiyetinin tanýmýný veren Anayasa Mahkemesi,27.12.1965 sayýlý kararýnda (27.12.1965,1965/57esas,1965/65 karar, D. 4/3-9, Resmi gazete,6.2.1967,sayý,12520), "katýksýz hapis, askerlik hizmetinin ve bu topluluðun bünyesinin doðurduðu bir gereksinim, askerliðe özgü bir cezadýr.(..) Bu ceza insan haysiyeti kavramýna göre ölçüye vurulduðunda, bir odada, saðlýk þartlarý altýnda, gizlice ve tek baþýna çekilen ve cezaevlerindeki olaðan yeyip içme disiplininin kýsa süreler için biraz daha daraltýlmasýndan ileri gitmeyen bir cezanýn, insanýn sýrf insan olma deðerinin hak ettiðinden daha aþaðý bir davranýþ sayýlmayacaðý"na karar vermiþtir.(13)

Anayasa Mahkemesinin bu görüþünün yukarýdaki kararýndaki insan haysiyeti kavramýný tanýmlamasýyla çeliþmektedir. Ancak hemen ifade etmeliyiz ki, insan haysiyeti yalnýzca þiddete maruz kaldýðýnda zedelenmez. Kamu otoritelerince kasýtlý olarak ve yasalardan dayanak alarak gerçekleþtirilen Anayasa Mahkemesinin deðerlendirilmesine konu olan eylem ve bu eylemin yasayla korunmasý, insanýn doðal gereksinmelerinden olan beslenmesi ile ilgilidir. Bu bir zorunluktan deðil,ceza infaz siyasetindeki tercihten kaynaklýdýr. Açýklanan durumda bu siyasetin, insan onuruna ne kadar uygun olduðu da ortaya çýkmaktadýr. Aç býrakarak,besin maddesini yaptýrým aracý olarak kullanarak insana yapýlan muamele, býrakýnýz olaðan rejim koþullarýnda da uygulanamazlýðýný,savaþ hukukuna (insancýl hukuka) da aykýrýdýr. Savaþ koþullarýnda bile böyle bir ceza uygulanamaz.

Avrupa Ýnsan Haklarý Komisyonu, Danimarka, Norveç, Ýsveç ve Hollanda'nýn Yunanistan'a karþý (App.N0:3321/67 ;3322/67 ;3323/673344/67) ve Danimarka, Norveç ve Ýsveç'in yine Yunanistan'a karþý baþvurularýnda,insanlýk dýþý ve aþaðýlayýcý muameleler konusunda anlayýþýný ortaya koymaktadýr. Buna göre,insanlýk dýþý muamele: "Belirli bir durumda, kiþiyi fiziksel ya da zihinsel bir þiddet uygulamasýna kasýtlý olarak maruz býrakan gayrimeþru edimdir." Aþaðýlayýcý muamele ise, "Bireyi diðer kiþilerin önünde büyük ölçüde (grossly) utanca boðan ya da onu kendi arzu yahut istencine aykýrý (...) biçimde davranmaya yönlendiren eylemler aþaðýlayýcý muameledir."(14)

Avrupa Ýnsan Haklarý Mahkemesi, Campbell et Cosans/ Ýngiltere davasýnda, "Onur kýrýcý muamele veya ceza bireyi, baþkalarýnýn ya da kendi gözünde küçük düþüren muameledir." demektedir. Mahkeme, "Özgürlüðünden mahrum kiþi üzerinde maddi güç kullanýmý, þayet ilgili kiþi davranýþý ile bunu mutlak surette zorunlu kýlmamýþ ise onur kýrýcý bir muameledir. Hücre hapsi, zincire vurulma, kasten kötüleþtirilmiþ yaþam koþullarý, renk, ýrk veya dine dayanan bir ayrým onur kýrýcý muameledir."(15)

Bu bölümü Türk Yargý dünyasýndan bir son ve uzun alýntý ile bitirmek istiyorum. Þu anda (Kasým 1997) Yargýtay Cumhuriyet Baþsavcýsý olan Vural Savaþ'ýn, Yargýtay Ceza Genel Kurulu'nda görülen bir davada (17.4.1989 tarih ve 8-87/143 sayýlý karar) muhalefet þerhinden söz etmek istiyorum.

Yargýtay Ceza Genel Kurulu, Erdoðan Ambarkütük adlý kiþiyi gözaltýnda iken, saçlarýndan tutup yere ve duvara çarpan ve bu suretle onu ilk rapora göre 7, ikinci rapora göre 10 gün iþ ve gücünden kalacak þekilde yaralayan polis memurunun bu eylemini iþkence olarak nitelememiþ ancak ikrar elde etmek için insani olmayan, haysiyet kýrýcý, zalimane muameleler saymýþ ve 243. maddeye göre cezalandýrýlmasýný isabetli bulmuþtur. Vural Savaþ'ýn muhalefet þerhi þöyledir:

"Ýþkenceye karþý olmak baþka þeydir; doktrinde ve Büyük Millet Meclisinde onaylanan bazý milletlerarasý sözleþmelerdeki açýklýktan yoksun, ne çeþit eylemleri dahi kapsadýðý belli olmayan iþkence tarifeleri çok geniþ yorumlamak suretiyle yasalarýmýzýn öngörmediði ve " kanunsuz suç ve ceza olmaz" ilkesini de ihlal edecek þekilde, bazý kamu görevlilerinin cezalandýrýlmalarýna karar vermek baþka þeylerdir. Ýþkence etmek yahut zalimane, gayriinsani veya haysiyet kýrýcý muameleler, cürmünü söyletmek için yapýldýðý takdirde TCK.nun 243/1. maddesiyle cezalandýrýlacaðýna göre, yoðunluða varmamýþ, baþka bir deyiþle normal bir insanýn cürmünü söylemesine yetecek derecede yoðunluk kazanmamýþ hiçbir hareketi madde kapsamýnda mütalaa etmeye imkan yoktur. Aksine bir görüþün kabulü halinde, sorgusu sýrasýnda sanýða yapýlan bir küfür veya kulaðýný çekmek dahi 'haysiyet kýrýcý muamele' kabul edilip, bu eylemi yapanlar TCK.nun 243/1. maddesine göre cezalandýrýlabilecektir. Suç iþlediði þüphesiyle gözetim altýna alýnmýþ bir sanýk, ayný çeþit bir eyleme görevinden dolayý muhatap olmuþ bir Cumhurbaþkaný, bir hakimden daha çok korunmaya alýnmýþ deðildir. Yasa koyucunun amacýnýn bu olmadýðý açýktýr. Suçlarla mücadele etmek, bir sanýðýn sorgusunu yapmak gerçekten zor bir iþtir. Çünkü sanýk, çok sevilen bir yazara, bir devlet büyüðüne ve hatta sorgulamaya yapan görevlinin meslektaþýna, arkadaþýna karþý bir eylem yapmýþ olabilir. Yahut suçüstü yakalanmasýna raðmen, örgütlü bir suçtan arkasýndaki örgütü açýklamak istemez veya ideolojik amaçla 5-6 yaþýndaki çocuklarý bile katleden bir grup içinden tek baþýna yakalan arkadaþlarýný elevermek istemeyen bir kiþi olabilir. Sanýðýn susmak hakkýdýr,ama olayla ilgili delilleri toplamak, kaçan sanýklarý yakalayýp yeni eylemler yapmasýný önlemek de zabýtanýn görevidir. Günlerce süren bir sorgulamada, ailesinden uzak, bazen uykusuz görev yapan bir polis veya jandarmanýn çileden çýkýp, eylemin faili olduðundan kuþku duymadýðý maðduru " niçin konuþmuyorsun? niye doðruyu söylemiyorsun? niye bizi bu kadar uðraþtýrýyorsun?" diyerek, biran önce sonuç almak amacýyla kötü muamelede bulunmasý veya cismen ceza verecek hale cüret etmesi, TCK.nun 245. maddesi kapsamýnda mütalaa edilmediði takdirde, baþka bir deyiþle iþlediði cürüm bu maddenin fevkinde ise 243. maddenin uygulanmasý söz konusu olabilir."(16) Kanýmca bu muhalefet þerhi konusunda fazla söze gerek yok. Gemalmaz'ýn Türkiye Yargýsýnýn Ýþkence Karþýsýndaki Tavrýný sorgulamasýnda dile getirdiði gibi, sorun, en baþta "zihniyet" sorunudur.

ÝNSAN ONURU VE DÜNYA SÝSTEMÝ
Acaba dünyanýn düzeni bugün ne durumdadýr ve insan onuru bu düzende koruma altýnda mýdýr? Dünyanýn düzeni dediðimizde, insan toplumunun, insanlarýn ne durumda olduðunu kastediyoruz. Ýnsanlar, birbirleriyle ve doða ile iliþkilerinde ne yapýyorlar; bardaðý, uçaðý, elbiseyi, konutlarý, köprüleri, bilgisayarlarý üretirken kim için ve ne için üretiyorlar; üretim düzeyleri ne; ürettikleri resim, beste, þiir, heykel; çýkardýklarý madenler kimin için; Ýnsanlar nasýl eðitiliyorlar, nasýl ve ne oranda beslenebiliyorlar; saðlýk ve iþ güvencesine ve güvenliðine sahipler mi? Dinlence ,eðlence olanaklarý açýsýndan nasýllar?Ýnsan toplumu dünyada istediði yerde yaþayabiliyor mu, deniz,hava,kara parçalarý paylaþýlmýþ ve egemenlik alanlarý yaratýlmýþ mý? Devletler halinde örgütlenmiþse insan toplumu, kim, niçin örgütlemiþ ve devletlerarasý iliþkiler hangi temelde sürdürülüyor? Dünyanýn düzeni ile insan toplumunu ve insanlarýn ne durumda olduðunu kastediyoruz ama,ortada var olan bir sistem var. Hemen her yerde geçerli kurallarý ve kurumlarý var. Bu nasýl bir sistemdir? Kuzey/Güney, ya da geliþmiþ kapitalist/emperyalist ve geliþmemiþ,geri kalmýþ ya da geliþmekte olan ülkeler ayrýmý neyi ifade ediyor insanlar açýsýndan ve nihayet insan onuru ile bu sorularýn ilgisi ne?

Ýlgisini görebilmeye ve anlamaya çalýþacaðýz.
Görmek ve anlayabilmek için bir rehbere ihtiyaç var.

Bir insanýn doðal iliþkilerinden birisi ve belki de önde geleni çocuklarýyla iliþkisidir. Bu iliþki insan doðasýna da en uygun olanýdýr. Öyleyse, Max'ýn kýzlarý Laura ve Jenny ile oynadýðý oyunlardan birisine bakalým.Anlayabilme ve görebilme eylemimize buradan baþlayalým. Kýzlarý Max'a soruyor: " En sevdiðiniz maksim (ilke)?" Marx yanýt veriyor: Nihil humanum a me ailenum pute ' Ýnsani olan hiçbir þey bana yabancý deðildir.)Baþka bir soru da þöyle : En sevdiðiniz söz ? Marx' ýn yanýtý da þöyle: De omnibus dubitandum ( Her þeyden þüphelen.) (17)

Eylemimize kimi istatistiklere baþvurarak devam edelim. Unicef'in 1997 yýlý raporuna göre, doðumda yaþam beklentisi, Sierra Leone'de 40, Nijerya'da 48, Afganistanda 45'tir.(18) Uygun bir tuvalet olanaðýndan, ( sanitasyon) 2.9 milyar insan yoksun bulunmaktadýr. Bu dünya nüfusunun yarýsýna karþýlýk gelmektedir.(19) Ayný kaynak Türkiye'de, ev içinde ya da uygun bir mesafede sanitasyon olanaðý %50-74'lük dilimdedir. Bunun anlamý,nüfusumuzun %50 si veya en az %26 sý,uygun tuvalet olanaðýndan yoksundur. Ayný kaynak baþka bazý bilgileri de veriyor. Þöyle: ABD'de,ortalama bir günde nezarete alýnan çocuk sayýsý yüzbindir. Dünyada 60'tan fazla ülkede 115 milyonu aþkýn anti personel mayýn insanlarý ölüm ve sakatlýkla tehdit etmektedir. Sanayileþmiþ ülkelerce resmi kalkýnma yardýmlarý, bu ülkelerin gayri safi milli hasýla(GSMH)'larý toplamýnýn % 0.27'sidir. Dýþ yardýma 1995'te en az pay ayýran ülke ABD'dir. Danimarka ise en fazla dýþ yardým yapan ülke durumundadýr. Dünya sisteminde dýþyardým mekanizmasýnýn yeni baðýmlýlýk iliþkileri yaratacak tarzda kurulduðu, yüzmilyonlarca insaný açlýða ve yoksulluða bu sistemin kuruluþ ve iþleyiþ mekanizmalarýnýn sürüklediði anlaþýlmýþ olmalýdýr. Küçük Prens'te, Tilki ile Küçük Prens arasýnda geçen evcilleþtirmenin ne demek olduðuna iliþkin konuþmada,Tilkinin verdiði yanýt,olaðanüstü güzellikte anlam taþýr. Sistem,tüm güzellikleri olduðu gibi,Tilkinin tanýmýný da saptýrmýþtýr. Tilki, evcilleþtirme için, "Evcilleþtirmek demek Baðlar yaratmaktýr" diyordu. Sistem insanlar arasýnda,baðlar yerine., baðýmlýlýk iliþkisi yarattý. Ýnsani olan baðlarý,baðýmlýlýða dönüþtürdü. Halký üzerinde faþist baskýlar kuran parçalarýna o baskýcý otoriter sistemler sürsün diye yardým adýný kullanarak yaklaþýldý. Halen dünya sisteminin bu yönü egemendir ve sürmektedir.

149 ülkede,kiþi baþýna yýllýk GSMH, 80 ABD dolarý ile ( Mozambik), 40.630 ABD dolarý (Ýsviçre) arasýnda deðiþmektedir. Eþitsiz daðýlýmýn boyutlarýný düþününüz.

Baþka bir kaynak,BM Ýnsani Kalkýnma Raporu 1996, geliþmiþ kuzey ülkelerinin, baþka bir deyiþle kapitalist-emperyalist ülkelerin, dünyadaki toplam gayri safi hasýlanýn (tüm dünyadaki gayrisafi hasýla baþka bir ifade ile elde edilen gelir) -bu miktar 23.5 trilyon ABD dolarýdýr- 18.5 trilyon dolarlýk kýsmýna el koyduðunu belgelemektedir.(20) Belirtilen durumda dünya nüfusunun %20'sini oluþturan ülkeler, toplam gelirin yaklaþýk % 80' ne, dünya nüfusunun %80'ni oluþturanlar ise gelirin %20' ne sahip oluyorlar. Baþka bir deyiþle, 4.8 milyar insan 5 trilyon dolarý paylaþýrken, 1.2 milyar insan 18.5 trilyon dolarý paylaþmaktadýr. Bu oran her bir ülkedeki gelir daðýlýmýndaki eþitsizlik karþýsýnda yoksullar açýsýndan daha da büyüktür.

BM Tarým ve Gýda Örgütü (FAO) dünya nüfusunun üçte birinin yoksulluk, beþte birinin açlýk sýnýrýnda olduðunu bildirdi. Devlet Bakaný Salih Yýldýrým, Türkiye 'de 22 milyon insanýn yoksulluk sýnýrýnda, 12 milyon insanýn da açlýk sýnýrýnda yaþadýðýný açýkladý (Cumhuriyet, Milliyet, Hürriyet, 17 Ekim 1997). Türkiye'nin nüfusunun 62 milyon olduðu bilindiðine göre,nüfusun bu durumda %50 'I yoksulluk ve açlýk sýnýrýnda yaþadýðý ortaya çýkmaktadýr.

SONUÇ YERÝNE

Ýstatistikler bize dünyada ülkeler/devletler ve insanlar arasýndaki eþit olmayan koþullarý ve durumlarý gösteriyor. Ýnsan onuru bakýmýndan anlamýný anlamaya ve koþullarýn ve durumlarýn ilgisini kurabilmeye çalýþmamýzýn sonuçlarýna gelebiliriz artýk.

Ýstatistik veriler,bize,insan onuruna aykýrý bir iliþkiler aðýnýn,sisteminin, insanlýk toplumunu kuþattýðýný göstermektedir. Böyle olmasýnýn nedeni, insanlarýn üretim araçlarý karþýsýndaki konumlarýdýr. Özel mülkiyetçi sistemdir. Sahip olma (malik olma) bir þeyin özel mülkiyetine sahip olma- iþbölümünü ve yabancýlaþmayý yaratan kaynaktýr. Eþitsizliklerin kaynaðýdýr. O nedenle ,insan olma onuru bakýmýndan eþitlik, ekonomik ve sosyal sistemin bu kuruluþ ve iþleyiþiyle olanaksýzdýr. Böyle düþünmekle, insan onuru, insanýn deðeri, insanýn özü, insanýn doðasý, insanlýk toplumu, toplumsal insanlýk sözcüklerini,þahýs zamirleri hariç , 1844 Felsefe Yazýlarýnda 46 kez kullanmýþ olan Marx'ýn düþüncesine koþut düþünmüþ oluruz. Ayný zamanda O'nun , Feuerbach Üzerine Tezleri'nin altýncýsýnda dile getirdiði, " Feuerbach, dinsel özü, insan özünde çözümlüyor. Ama insan özü, tek tek her bireyin doðasýnda bulunan bir soyutlama deðildir. Gerçekliði içinde o, toplumsal iliþkilerin bütünüdür." tezini de desteklemiþ oluruz. Ýnsan olma onurunu,ekonomik ve sosyal iliþkiler bütününde görmek, " Ýnsanlýk Onuru Ýþkenceyi Yenecek" sloganýmýzýn yanlýþlýðýný deðil,baþka baðlamlar içinde de onur kavramýný deðerlendirmek demektir. " Muamele görme" yi, kamu otoritelerinin kiþi özgürlüðünü kýsýtladýðý,sýnýrlandýrdýðý alanlarýn dýþýnda da gündeme getirmek demektir.

Ýnsan onuru kavramýný, insanýn tür varlýðý olarak gerçekleþtirdiði eylemlerinin yapýsal özelliklerinin bütünü olarak görürsek,Marx gibi-ve I. Kuçuradi'nin onura yüklediði anlam gibi anlamlandýrýrsak- o zaman, insan onuruna en uygun sistemin, Donnelly'nin iþaret ettiði liberal sistemin deðil, Marx'ýn iþaret ettiði " devlet olmayan devlet"e giden sürecin -sistemin olduðu sonucuna varýrýz. Çünkü liberal sistem diye adlandýrýlan sistemin ekonomik temelleri,özel mülkiyete,iþ bölümüne, rekabete dayanýr. Rekabet ise, son 15/20 yýlýn (globalleþme,küreselleþme,yeni dünya düzeni) söyleminin tersine, Marx'ýn daha 1844 Felsefe Yazýlarýnda söylediði gibi, kaçýnýlmaz olarak, tekele yol açar. Ýstatistikler,açtýðýný göstermiþtir. Dünya sisteminin bugün vardýðý yer burasýdýr. Tekel,hem her bir ülkede ve hem de dünya ölçeðinde bir realitedir. Ve yoðunluðu son yüzelli yýlýn doruðuna çýkmýþtýr. Belirtilen durumda,mülkiyete sahip olma, bir insan deðeri deðildir, insana yabancýdýr ve insaný þeylere, doðaya ve insanlara yabancýlaþtýrýr. "Deðer" , belirtilen durumda onur deðil,para olur. Paranýnsa insan onuru ile bir ilgisi yoktur. Evrensel bildirinin hazýrlýk toplantýlarýnda ve geriye doðru en azýndan bir yüzyýl sosyalistlerin ekonomik ve sosyal haklara - eþitlik ilkesine- özel vurgu yaptýðý doðrudur. Bu olgudan hareketle,sosyalizmin (Marxizmin) özgürlük fikrini reddettiði ise gerçek dýþýdýr. Marxistler, özgürlük fikrinin en tutarlý savunucularýdýr. Onlarýn karþý çýktýðý,özgürlük bayraktarlýðýný yapanlarýn içi boþ söylemlerinedir. Max'ýn sosyalizm dönemi için formülü olan, " Herkesten yeteneðine göre, herkese emeðine göre " ilkesi bir adalet (eþitlik) ilkesidir. Marx, komünizmin ilkesini Ýngiliz filozof William Godwin'den (1756-1836) almýþtýr ve þöyledir: "Herkesten yeteneðine göre, herkese ihtiyaçlarýna göre." Marx (ve Engels) özgürlüðü, zorunluðun kavranmasý olarak niteler. Marx'ýn ifade ve örgütlenme özgürlüðünün, bu arada basýn özgürlüðünün ateþli bir savunucusu olduðu bilinir. Marx, insanýn özgürlüðünü sýnýrlayan ve koþullayan koþullarýn ne olduðu üzerinde durmuþtur. Marx'ýn tüm sistemi de bu sýnýrlarýn ve koþullarýn ne olduðunun açýklanmasý, yorumlanmasý, varacaðý noktalar ve neden deðiþeceði, deðiþmesi gerekeceði üzerine kuruludur. Sisteminin özü. insan merkezli oluþudur.

Sosyalist pratiðin, saðlýk, eðitim, planlý ve doðaya saygýlý kentleþme, uzay teknolojisi, beslenme ve büyük ölçüde yerleþim,konut sorununu çözmekte olaðanüstü baþarýlar elde ettiðini teslim etmek gerekir. Ancak kiþisel ve siyasal haklar alanýnda üretilen politika ve pratiðin ve devlet yapýlanmasýnýn, sosyalist demokrasinin kötü örneðini oluþturduðu da kabul edilmelidir. Bu pratiðin, Marx'ýn sistemine uygunluðu tartýþmalýdýr. Belirtilen durumda, geçmiþ sosyalist uygulamalarýn olumsuzluklarýndan-baþarýsýzlýklarýndan hareketle, " tarihin çözülmüþ bilmecesinin " boþ bir hayal olduðunu öne sürebilmek için, Marx'ýn kuramýnýn çürütülmesi gerekir. Oysa o kuramýn tezleri,bugün dünyada egemen olan sistemin ürünleri ile,-insan onuruna aykýrý ürünleri ile- hergün milyonlarca kez doðrulanmaktadýr.

Notlar:

(1) Özön Mustafa Nihat, Osmanlýca Türkçe Sözlük, Bilgi Yayýnevi, Ankara,1971
Özön Nijat, Büyük Dil Kýlavuzu, YKY., Ýstanbul,1995,
Yalým Ülkü-Özcan, Türkçe Eþ ve Karþýt Anlamlýlar Sözlüðü, Bilgi yayýnevi, Ankara,1983,
Hançerlioðlu Orhan, Felsefe Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, Ýstanbul, 1978,
(2) Kuçuradi Ýoanna, Ýnsan Haklarýnýn Felsefi Temelleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayýný, Ankara, 1982, (Felsefe ve Ýnsan haklarý,s.49)
(3) Tore Lindholm,Ýnsan Haklarý Evrensel Bildirisi
(l maddenin çevirisinden yararlanma olanaðýný saðladýðý için TÝHVdan sevgili arkadaþým Bülent Peker'e teþekkür ederim.)
(4) Gemalmaz M. Semih, Temel Belgelerde Ýnsan Haklarý, ÝHD yayýný, Ankara 1995,
(5) Kucuradi Ýoanna, Etik, Meteksan yayýný, Ankara 1988, s.162
(6) a.g.e. s.169-170
(7) Kucuradi I., Çaðýn Olaylarý Arasýnda, Þiir tiyatro yayýnlarý, Ankara, 1980,s.32-52
(8) Donnelly Jack., Teoride ve Uygulamada Evrensel Ýnsan Haklarý (ç. Mustafa Erdoðan- Levent Korkut) Yetkin yayýnlarý, Ankara, 1995,s.27-29,37.
(9) Marx, Karl, 1844 Felsefe Yazýlarý, (ç.Murat Belge) V.Yayýnlarý, Ankara,1986,
(10) Fromm Erich, Marx'ýn Ýnsan Anlayýþý (Ç. Kaan H. Ökten) Arýtan yayýnlarý,Ýstanbul, 1995,s.171
(11) Lornfort Mourice.Komünizm ve Ýnsanlýk Deðerleri, (Ç. Þiar Yalçýn) Bilim ve Sosyalizm yayýnlarý,Ankara,1990, s.58-59,64.
(12) Anayasa Mahkemesi Kararý, Resmi Gazete, 26.6.1967 gün ve 12632 sayýsý.
(13) Gemalmaz Semih, Ýnsan Haklarý Yýllýðý, cilt,14,1992, Todai Yayýný, s.65-107
(14) Gemalmaz M.Semih,Ulusalüsütü Ýnsan Haklarý Hukukunda Ýþkencenin Önlenmesi, Amaç yayýncýlýk, Ýstanbul,1990,s.85-86
(15) Gölcüklü Feyyaz, Gözübüyük A. Þeref, Avrupa Ýnsan Haklarý Sözleþmesi ve Uygulamasý,Turhan Kitabevi, Ankara,1996.s.192-196
(16) M.Semih Gemalmaz, Ýnsan Haklarý Yýllýðý,cilt 14.s.605-607.
(17) Marx-Engels,Sanat ve Edebiyat Üzerine (ç.Murat Belge) Birikim yayýnlarý, Ýstanbul,1971,s.103 (18) Dünya Çocuklarýnýn Durumu,1997, Unicef yayýný (19) Uluslarýn Geliþmesi ,1997 Unicef Yayýný, (20) Human Development Report, (BM Ýnsani Kalkýnma Raporu), 1996.

Zihni Açýkgöz    19 Aðustos 2009 02:05
Sn. GÜRPINAR a yapmýþ olduðunuz yalan yanlýþ eleþtirilerinizi þiddetle kýnýyorum sn.Kocalar bu söylediklerinizi burada herkes okuyor hiçmi hicap duymayacaksýnýz. ...assubay onur mücadelesinde yazýlarýný yüreðinin sesini dinliyerek yazan ve her türlü fikir ve katkýlarýný esirgemeyen baþta deðerli büyüðümüz Sn.Ersen GÜRPINAR aðabeyimiz olmak üzere tüm arkadaþlar a saygýlar sunuyorum.Ayrýca 17 Aðustos depreminin onuncu yýldönümünde hakkýn rahmetine kavuþan gölcükteki silah arkadaþlarýma ve yakýnlarýna Allahtan rahmet diliyorum.Yüce mevla bir daha böyle acý göstermesin.

SELÇUK ÝÇER    19 Aðustos 2009 01:15
MÜCADEEMÝZ ÝÇÝN ÇÖZÜM ÜRETELÝM...!Saygýdeðer dava arkadaþlarým SN ERSEN GÜRPINAR BÜYÜÐÜMÜZE GÖNÜLDEN KATILIYOR VE DESTEKLÝYORUM.Mücadelemiz için çözüm üretelim.Bizler Assubay onur mücadelesi veriyor onurumuz için savaþýyoruz\"\" YOLUMUZ UZUN DAVAMIZ ZOR \"\" boþ iþlere ayýracak zamanýmýz yok.Bir sürü sorunumuz mevcut..ASSUBAYLAR ÝNTÝHAR EDÝYOR,AÇLIK SINIRINDA YAÞAMA MAHKÜM EDÝLMÝÞÝZ,STATÜMÜZ MAHALLE BEKÇÝSÝNDEN AÞAÐIDA,DERECE KADEME TAZMÝNATLAR MALÜM.GENELKURMAYIN ÞAMAROÐLANI OLMUÞUZ ÝÞÝMÝZ ÇOK.. DÜÞENLER BÝZLERE TUTUNUP KURTULMAYA ÇALIÞIYORLAR.SON ÇIRPINIÞLARI ÇIRPINDIKÇADA BATIYORLAR SANALLARIYLA BAÞBAÞA KALSINLAR KENDÝLERÝ YAZSIN KENDÝLERÝ OKUSUNLAR.BÝZÝM HÝÇ BÝR ÇIKAR BEKLENTÝMÝZ YOK..DAVAMIZ ONUR MÜCADELESÝ.HERKEZ ÖNCE VÝCDANINA (tabi varsa) HESAP VERSÝN Saygýlarýmla.

SELÇUK ÝÇER    18 Aðustos 2009 23:41
OYUNA MAÞA OLANLAR.!!! Gündem ustaca deðiþtirildi,E.Assubaylar tekerrüründen ders almadýklarý sen ben kavgasýna tekrar baþlatýldý.Malüm oyunun içerisine çekildi.AÇLIK SINIRI,VERÝLMEYEN HAKLAR,MAHKEME SÜRECÝ,MEKTUPLU PROTESTO,OYAK DÝLEKÇESÝ.YAZILARIMIZDA KÝ HUSUSLAR.... Gündemden düþürüldü..Bu mücadeleden rahatsýz olan Kurum,kurumlar,kiþi ve kiþiler amacýna ulaþtý.TEMAD YÖNETÝMÝNÝNDE BU OYUNDA YER ALMASI SAÐLANDI.MALÜM GÜÇLER ASSUBAYI ASSUBAYA KIRDIRMA HEVESÝNDE Assubay Siteleri içerisinde en etkin mücadele veren bu site üye ve yazarlarý yöneticileriyle birlikte çok yönlü baský altýna alýnmaya,mücadele azimleri kýrýlmaya çalýþýlýyor..BU OYUNU TEZGAHLAYANLAR,OYUNA ALET OLANLAR SÝTEMÝZE DÖRT BÝR YANDAN HAKARET VE ÝFTÝRALARLA ACIMASIZCA SALDIRIYOR DAVA AÇMAKLA TEHDÝT EDÝYORLAR..Bunlar bindikleri dalý kesiyor,kendi ayaklarýna kurþun sýkýyorlar.TEMAD YÖNETÝMÝ E.ASSUBAYLARI BÝRLEÞTÝRECEÐÝNE BÝRBÝRÝNE DÜÞÜRÜYOR,GERÇEK DOSTLARINI,YANILDIKLARINI NE ZAMAN ANLAYACAKLAR ? Saygýlarýmla.

Ersen Gürpýnar    18 Aðustos 2009 23:03
http://blog.milliyet.com.tr/ersengurpýnar
Saygýdeðer Arkadaþlarým,
Sizlerden daha önce istirham ettiðimiz bir konunun hayata geçmesini istiyebilir miyim?
Bu mücadelemizi araç olarak görenler bizleri emellerinin gerçekleþmesinde engel olarak görüyorlar, TEMAD Yönetimi ise baþarýsýzlýklarýný gizlemek arzusunda, bu nedenle polemiklere baþvuruyorlar bundan medet umuyorlar. Gerçek kimliði ile yazan arkadaþýmýz mesnetsiz yazsada saygý duyarým hiç olmazsa yazdýðýnýn arkasýndadýr;Dileyen Nickname kullanýr gerektiðinde kimliðini açýklar ama yazdýðýnýn arkasýnda olmamak adýna sanal kimlik kullanma þerefsizliðini anlayamam...
Biz bir onur mücadelesi için yola çýktýk talebimiz her zaman dile getirdiðimiz gibi ne daha fazlasý ne de imtiyaz; adalet,eþitlik ve insan onuruna saygý talebimiz gerçekleþinceye kadar, önümüze örülen duvarlar yýkýlýncaya kadar kendimize saygýmýz gereði sorunlarýmýzý saðýr sultan duysa da ilgililer duyuncaya kadar yazacaðýz,eleþtireceðiz,sorgulayacaðýz Buna tahammülü olmayanlarý lütfen muhatap almayýnýz, bunlarýn seviyesine inmeyelim, kendilerini önemsemesinler buna izin vermeyelim. LÜTFEN BÝZ ARTIK MÜCADELEMÝZ ÝÇÝN ÇÖZÜM ÜRETELÝM, YANLIÞLARI ELEÞTÝRELÝM SESÝMÝZÝ DUYURMAYA DEVAM EDELÝM Sn.Ýsmail Turan büyüðümün sizlerle paylaþtýðý TEMAD bayram tebriðini bir ibret belgesi olarak deðerlendirin, kimlerin hangi vaatlerle gelip hiçbir þey baþaramadýklarýný görün, bu zümreyi sýçrama tahtasý olarak görenler bunun onursuzluðunu yaþayacaktýr...
Kimse bizim mücadele azmimizi ucuz kasaba politikalarý, bizans oyunlarý ile deðiþtiremez. Olumsuzluklar TEMAD tüzel kiþiliðine saygýmýzý yitirmemize neden olmamalý. TEMAD bizim derneðimiz bu olumsuzluklarý üye olduðunuz þubelerle paylaþýn, Genel merkezin dikkatinin çekilmesini bu vebale ortak olmamalarýný saðlayýn ve lütfen polemiklerin içinde olmayalým. Sonsuz teþekkürlerimle saygýlar sunarým.

ÝSMAÝL TURAN    18 Aðustos 2009 22:15
ÝSTÝFA ET DÝYENLERÝN, "BÝZ SEÇÝMLE GELDÝK" ÇÝFTE STANDARTLARI

Seçimle gelen kendilerinden önceki Genel Baþkana suçlamalarý ve istifa çaðrýlarýný kendi imzalarýyla yayýnladýklarý bayram tebriklerini aþaðýda sunuyorum. Yazý iki tam sayfa olduðundan anlam karmaþasý yarattýðýndan lüzumsuz cümleleri kýsaltarak yazdým.

SAYIN MESLEKDAÞIMIZ !

25 ekim 2003 tarihinde sayýn ALÝ ÞENCAN' la birlikte TEMAD yönetim kurulu üyeliðine seçildik. Amacýmýz sizlere hizmet etmek ve topaç yýðýný gibi yýllardýr çözüm getirilmeyen (E) Astsubaylarýn sorunlarýný çare bulmak, açlýk sýnýrýnýn altýna düþen maaþlarýmýzý subaylara parelel olarak, biraz daha yukarýya çekmek, toplumda Astsubaylarýn kimliðini hakettiði yere yükseltmek düþüncesindeydik. Yukarýda saydýðýmýz haklarýmýzý almak için Genel Baþkan Ali ÞENCAN hiç bir mücadele vermiyor. Toplulukta yaptýðý davranýþ ve konuþmalarla basit ve bilgisiz bir toplulukmuþ gibi gösterdiðini farkýna bile varmýyor.

ÝÞTE BÝRKAÇ ÖRNEK;

Genel Kurmay Baþkanlýðýna verdiðimiz sorunlarýmýzla ilgili dosyamýza, Genel Kurmay, sorunlarýmýzla örtüþmeyen cevap vermiþtir. Genel Kurmaya cevap olarak hazýrladýðýmýz yazýya Genel Baþkan Ali þENCAN imzalamýyor.

TEMAD genel merkezinde yapýlan Askeri dernekler toplantýsýna Genel Kurmay personel baþkaný da katýlmýþtýr. Ali Þencan bu toplantýya Temad genel baþkanýyla genel sekreterini almadýðýndan sorunlarýmýz anlatýlamamýþtýr.

Ali ÞENCAN Astsubay olduðu için deðil avukat olduðu için seçildiðini söyleyip imzasýna "emekli astsubay" ibaresini deðil "avukat" ibaresini kullanmaktadýr.

Üst düzey kamu görevlileri toplantýlarýnda geliþi güzel konuþmakta ve hatta MSB ile görüþmede "Biz subaylarla sidik yarýþmasý yapamýyoruz" diyerek mesleðimizi küçük düþürmüþtür. iSTÝFA EDECEÐÝNÝ SÖYLEÐÝ HALDE SONRADAN, ÝL VE ÝLÇE YÖNETÝMLERÝ "ÝSTÝFA ETMEMÝ ÝSTEMÝYOR" BAHANESÝYLE ÝSTÝFADAN VAZGEÇÝYOR.

Haftada ancak 2-3 saat derneðe geliyor, isteyenler telefon ederrek bunun doðruluðunu tesbit edebilirler.

Yaþýlýðýndan dolayý söylediði bir sözü söylemedim diyerek inkar ediyor.
Bunlar sadece bir kýsmý, hepsini yazsak sayfalar tutar.

SAYIN MESLEKDAÞIMIZ; BÝZLERÝ BURAYA SEÇEN SÝZLERSÝNÝZ, BÝZÝ SEÇME HAKKINIZ OLDUÐU GÝBÝ BÝZÝ BU GÖREVDEN ALMAK DA SÝZÝN HAKKINIZDIR. BÝZ YÖNETÝM KURULU OLARAK OLAÐANÜSTÜ GENEL KURULA GÝTMEK ÝSTEMÝYORUZ. ÇÜNKÜ;

*Þu anda pasaport kanunu komisyonda

*Özel güvenlik kanunu Baþbakanlýkta

*Emeklilerin 1/4 ü de içeren intibak kanunu baþbakanlýkta

*Görev tazminatlarý ile ilgili kanun tasarýsý baþbakanýn önünde

*Basýnýn gündemine oturduk ve gün aþýrý haber çýkýyor

*Piyango düzenleme giriþimimiz Genel Baþkan tarafýndan engellendi

Biz yönetim kurulu olarak olaðanüstü genel kurul kararý alsak yukarýda saydýklarýmýzýn hiç biri sonuçlanmaz, o zaman saydýðýmýz kanunlarýn hiç biri çýkmaz ve siz emekli astsubay üyelerimize nasýl hesap veririz.

SONUÇ OLARAK BÝZLER ÞUNU SÖYLÜYORUZ

Çýkmasý için çalýþtýðýmýz kanunlar 81.000 emekli ve 93 bin muvazzaf ve bunlarýn ailelerini ilgilendiriyor ama, Genel Baþkan Ali ÞENCAN'I ilgilendirmediði için çalýþmýyor. Genel Baþkan istifa etmediði takdirde kaybedilen zaman ve kaçýrýlan kanun fýrsatlarýnýn telafisi mümkün olmayacaktýr. Genel Baþkanýn istifasý için genel merkeze faks çekiniz.

BU VESÝLE ÝLE HERKESÝN KURBAN BAYRAMINI KUTLAR, SAÐLIK, MUTLULUK VE ESENLÝKLER DÝLER SAYGILAR SUNARIZ.

TEMAD YÖNETÝM KURULU ADINA

Mustafa EROL

Ergül Kumaþ

Fikri Öztürk

Erol ERDEM

Zülkani ZEYTÝN

A.Galip Kaplan

Ýsa Çetin

Selçuk Hancý


NOT:431531 mesaj kayýt numarasýyla TEMAD' a da gönderildi

Ýsmail DAMAR    18 Aðustos 2009 21:58
http://www.tsk.tr/BILGI_EDINME_BIRIMI/bilgi_ edinme_birimi.htm

GENELKURMAY BAÞKANLIÐI BÝLGÝ EDÝNME BÝRÝMÝ...EMEKLÝASSUBAYLARIN SORUN,ÖNERÝ,ÞÝKAYET,TEÞEKKÜR KONULARINI BURADAN ÝLGÝLÝLERE ÝLETEBÝLÝRÝZ..

Erdal Günþer    18 Aðustos 2009 20:52
TEMAD mesaj panosunda yazýlan Sn.Bekir ERGÜL imzalý yazý etkisini emekli Assubaylar üzerinde, Sayýn ERGÜL'ün istedikleri anlamda deðil ancak kiþisel kalite deðerlendirmesi þeklinde gösterecektir. Sayýn ERGÜL unutma ki Sayýn GÜRPINAR vaktini eðer emekli Assubaylarýn mutabýk kaldýðý konular üzerinde geçirip ayný sesleri seslendiriyorsa bu onun ayýbý deðil doðru görüþüdür. Hakarete varan nefretleriniz, sizin haklarýnýzý da korumak için vakit harcayan birine yaptýðýnýz en büyük yanlýþ yaklaþýmdýr. Gerisi laf. Saðsanýz ve gerçekseniz kalýn saðlýcakla...

Ali Erme    18 Aðustos 2009 19:45
2003 yýlýnda emekli olduðumda TEMAD Kadýköy subesine uðradým, tam bir kýraathane havasýndaydý,bir daha hiç uðramayý düþünmedim, devre arkadaþlarýmdan da benzer düþünceler aldým.Assubaylar Org ile ilk tanýþmam sabah gazetesindeki ilan sayesinde oldu,buradaki arkadaþlarýmý, abilerimi tanýdýkça Assubay sorunlarý ile ilgili içim hep umut doldu ve bugün de bu tavrým sürüyor.Assubay mesleði artýk günümüzde bir kariyer olarak görülmüyor;ERSEN AÐABEY yazmýþ verilen isimleri,3. sýnýf TV programýna çýkan kart bayanlar bile Assubay eþ istemiyormuþ, yani ünvan bu kadar aðza düþürülmüþ...BU GELÝNEN SÜREÇTE KÝM VAR?

TEMAD...

NE YAPMIÞ...HÝÇÇÇÇÇ.

NE YAPMIÞ...Baþkanýn aðzýndan toplum küçümsenmiþ,hor görülmüþ.



KISACA DEMEM ODUR KÝ;TEMAD'LA ASSUBAY ONUR MÜCADELESÝ VERÝLMEZ...

Bu ülkede bir zamanlar siyasetçiler,sendikalar yasaklýydý,ama bugün hepsi kalktý.Askeri dernekler yasasý da deðiþebilir birgün veya tekrar yorumlanýr.O zaman elbette yeni bir oluþum ortaya çýkacaktýr ve biz görüyoruz ki BU ÝÞÝ HAKKIYLA YAPACAK BÜYÜKLERÝMÝZ VARDIR...Bu site etrafýnda çoðalacaðýz ve güç olacaðýz buna inanýyorum.

Saygýlarýmla :)

Mehmet Burkay    18 Aðustos 2009 18:14
NEREYE KADAR?

Saygýdeðer meslektaþlarým;
Bizler ne kadar bu sitelerden baðýrsak da, sesimizi maalesef kimselere duyuramýyoruz. Aralarýnda eðitim farký bile olmadýðý halde, ayný tel örgülerle çevrili kýþlalar içinde görev yapan, emekli olduktan sonra Astsubaylarýn üç maaþýný bir aylýk maaþ karþýlýðýnda alan emekli subaylarla, açlýk ve sefalet içinde can çekiþen emekli Astsubaylarýn,EKONOMÝK VE SOSYAL DURUMLARININ TESBÝTÝ akademik bir araþtýrma ile yapýlmalý ve kamuoyuna duyurulmalýdýr. Bu Araþtýrma sonucunu özellikle, Genelkurmay Baþkanlýðý görmeli, T.B.M.M'nin Ýnsan Haklarý Komisyonu Baþkaný görmelidir. Demokrasi çýðýrtkanlýðý yaparak, HAK VE HUKUK'TAN bahseden siyasilerin, hakkýn kimlere teslim edildiðini görmelidirler. Bu tür kamuoyu yaratacak etkinliklere önem verilmelidir.

Bu Akademik seviyede yapýlacak araþtýrmaya TEMAD öncülük yapmalý ve yeni bir gündem yaratýlmalýdýr. Bu araþtýrmaya, çalýþan meslektaþlarýmýz da dahil edilmelidir.

Sitelerde okuduðumuz sataþmalar, bizlere býkkýnlýk veriyor, iþimiz gücümüz kalmadý da, kimin haklý kimin haksýz olduðu hususunda hakemlik mi yapacaðýz. Bizler, hak aramayý bir kenara iterek kavgayý tercih ediyorsak, bu mücadeleyi 1-0 kaybetmiþ sayýlýrýz diye düþünüyorum.

TEMAD Genel Merkez Yönetimi'ne gelenlerin; temsil ettikleri camianýn uðramýþ olduðu haksýzlýklarý bir an önce bertaraf etmeleri asli görevleridir. Hele bu görev iki dönemden beri uzayan bir Yönetim anlayýþýnýn icraatý ise, bu icraat eleþtirilmeli ve de eleþtirilecektir. Bu eleþtiriye de TEMAD Genel Merkez Yönetimi'miz olgunluk göstermeli ve tahammül etmelidir. Hukuku üyelerine deðil, camiasýna haksýzlýk yapanlara karþý kullanmalýdýr!..

Bizler TEMAD Genel Merkez Yönetimi'nden, sitelerde yayýnlanan sataþma ilanlarýndan ziyade, mensuplarýnýn gasp edilen haklarýnýn geri alýndýðý, OYAK'ta kaybolan haklarýmýzýn iadesi, övünç kaynaðýmýz olan Gazilerimiz ile Þehitlerimize gösterilen vefa haberlerini bekliyoruz. Bunlarý bizlere saðlayacak tek yasal Kuruluþumuz TEMAD'dýr. TEMAD'a desteðimizi devam edecektir.
Saygýlarýmla.

Mehmet BURKAY
ANTALYA

Ali Erme    18 Aðustos 2009 14:16
TEMAD BAÞKANI SAYIN MUSTAFA EROL ASSUBAY TOPLUMUNU AÞAÐILAMIÞTIR, gerçek ortadadýr.Dernekçilik yapma meraklýlarýna TEMAD hayýrlý olsun.12 Eylül darbe kanunlarýna bakmayýp,yeni bir örgütlenme çalýþmasýnýn baþlamasý en büyük dileðimdir.Sn.Selçuk Ýçer aðabeyimin Ýstanbul'daki her çalýþmasýna destek vermeye hazýrým,diðer arkadaþlarýmýzý da yardýmcý olmaya çaðýrýyorum.

Ersen Gürpýnar    18 Aðustos 2009 13:06
http://blog.milliyet.com.tr/ersengurpýnar
Saygýdeðer Arkadaþlarým

Aþaðýda alýntý yaptýðým ÝBRETLÝK yazý bugün Hürriyet Gazetesinde Yalçýn BAYER'in köþesinde yayýnlandý;Ýlk þehidimiz 15 Aðustos 1984 tarihinde verilmemiþtir ama bu tarih dillendirilmektedir ayrýca ayni tarihte Süleyman Aydýn ile birlikte Asb.Memiþ Arýbaþ þehit olmuþtur; Tüm þehitlerimize tanrýdan rahmet diliyoruz.
Son günlerde bilinçli olarak polemiklerle deðiþtirilmeye çalýþýlan gündemdeki konularýmýzýn biri de sözde kürt sorunu ve açýlýmýdýr. TEMAD BU KONUNUN NERESÝNDEDÝR POLEMÝKLERE AYIRACAKLARI ZAMAN YERÝNE STK OLARAK BU KONUYA EÐÝLMELERÝ GEREKLÝ TEPKÝYÝ VERMELERÝ GEREKMÝYORMU, BÝZ KONUNUN MÜDAHALÝ DEÐÝLMÝYÝZ ?AÇIKLAMA VE TEPKÝ BEKLÝYORUZ


Bir þehidin yalnýzlýðý ve bir komutan

ERUH'ta ilk þehit asker olan Süleyman Aydýn, Erzincan Mertekli Köyü'nde mezarý baþýnda sadece ailesi tarafýndan anýldý. Ayný gün Eruh baskýnýna katýldýðý söylenen bir terörist -belki de Süleyman Aydýn'ý öldüren- Eruh'ta 13.08.1984 baskýnýný þenlik olarak kutlayanlarca sahneye çýkarýldý ve askerlerimizi nasýl öldürdüklerini anlattý, Biz askerleri öldürmeseydik demokrasi gelmezdi mealinde bir þeyler söyledi ve kahraman muamelesi gördü!

Erzincan'ýn Mertekli Köyü'nde þehidini yalnýz býrakan zihniyet ile ayný gün þehidinin katili Eruh'ta sahneye çýkarken sessiz kalan zihniyet ayný zihniyettir ve tarihin sahnesinde ne olarak yer alacaklarý açýktýr.

Sorulmasý gereken soru þudur:


15 Aðustos 2009 tarihinde -ölüm yýldönümünde þehidini terk eden, buna karþý þehidinin katili sahnede olan- Türkiye, demokratikleþen bir Türkiye midir, yoksa kaybeden Türkiye midir?

KÝMLERE KALDI

ESKÝ Genelkurmay Baþkaný Hilmi Özkök, Milliyet'ten Fikrat Bila ile konuþmuþ.


Demokratik açýlým paketinin içinde Türkiye'nin adýnýn üzerinde de konuþulabileceðini ileri sürmüþ. (Selçuklu, Osmanlý vs. gibi.)

Askerlerinin baþýna çuval geçirilirken ve sonrasýnda günlerce hiçbir þey yap(a)mamýþ, askerlerini, lejyonerler ile peþmergelerin merhametine terk etmiþ bir komutan, ülkesinin deðerleri üzerinde bu kadar sorumsuzca nasýl konuþur?


Böyle bir kimsenin, þanlý Türk Ordusu'na kumanda etmiþ olmasý nasýl izah edilebilir?

SELÇUK ÝÇER    18 Aðustos 2009 12:49
Ýstanbul\'da meslektaþlarýmýz TEMAD yönetiminden umudunu kesmiþ,kýrgýn Deneklerine dahi uðramýyorlar..Dava açma sürecinde ANADOLU YAKASINDA iki toplantý gerçekleþtirdik katýlýmlar memnuniyet verici þu an Ýstanbul dýþýnda tatilde bulunan E.Assubaylarla iletiþim halindeyim tatili müteakip bu meslektaþlarýmla bir toplantý düzenleme hazýrýðý içerisindeyiz.ÜSKÜDAR,KADIKÖY.MALTEPE,KARTAL,PENDÝK ÝLÇELERÝNDE BÜYÜK SAYI OLUÞTURAN MESLEKTAÞLARIMIZI TESPÝT EDÝYORUZ.BU MESLEKTAÞLARIMIZ ASSUBAY ONUR MÜCADELESÝ ÝÇÝN SÝTEMÝZE KATILARAK BÝZLERE DESTEK OLACAKLARDIR..TEMAD\'IN KÜSTÜRDÜÐÜ BÝZLERÝN ULAÞTIÐI MESLEKTAÞLARIMIZ SÝTEMÝZÝ TAKÝP ETTÝKTEN SONRA KENDÝLERÝNE GÜVEN GELDÝÐÝNÝ SÜREKLÝ ÝLETÝYORLAR..Ýstanbul TEMAD tarafýndan pasifize edilmiþtir ülkenin en büyük þehri olan ÝSTANBUL\'da bu sessizliðe son vereceðiz.ETKÝLÝ,SÝSTEMLÝ,BÝR BAÞLANGIÇ YAPTIK.DEVAM ETTÝRECEÐÝZ. Meslektaþlarýmýzýn TEMAD\'a üye olmasý saðlanacak.el ilanlarý, Sitemizde yayýnlanan BÝZ KÝMÝZ NE ÝSTÝYORUZ yazýsý çoðaltýlarak basýn ve yayýn organlarýna gönderilecek sivil toplum örgütlerine daðýtýlacak bu küçük el ilanlarý þehrin önemli noktalarýnda belirli yerlere yapýþtýrýlarak görünmesi saðlanacaktýr.Deðerli dava arkadalarým;Makamý,memuriyeti.rütbesi konumu ne olursa olsun kiþi ve kurumlarýn bizleri kullanmasýna küçük düþürmesine itip kakmasýna kesinlike müsaade etmeyeceðiz\"\" ÜNÝFORMASI KEFEN SON SÖZÜ VATAN SAÐOLSUN OLAN ASSUBAYLAR\"\"\" OLARAK GÜCÜMÜZÜ VATAN SAVUNMASINDAN ALIP HER TÜRLÜ MÜCADELEYÝ VERECEÐÝZ..DAVAMIZ ONUR MÜCADELESÝDÝR..ASSUBAYLAR HÝÇ KÝMSENÝN ÞAMAR OÐLANI DEÐÝLDÝR..!GENEL KURMAYIN HÝÇ DEÐÝLDÝR..MÜCADELEMÝZ TÜM E.ASSUBAYLAR ÝÇÝNDÝR.Kanuni hakkýmýz saklý kalmak kaydýyla DÝYEREK Sn Ersen GÜRPINAR\'I TEHDÝT EDENLERDE DAHÝL.ÝSTANBUL HAREKETLENÝYOR ÜZERÝNDEKÝ ÖLÜ TOPRAÐINI ATIYOR SÝTEMÝZ VE MÜCADELEMÝZE ORTAK OLUYOR..DAVAMIZ BÝR YOLUMUZ BÝRDÝR..ezilmeye,horlanmaya,tepelenmeye son...SAYGI VE SEVGÝLERÝMLE...
TEL: 0543 475 36 00

abdullah ektik    18 Aðustos 2009 12:07
http://www.emekliassubaylar.org
BU SITEYE TEHDIT SAVURANLAR,
SIZI SAYGIYA DAVET EDIYORUM.
BU SITEYI SONRA COK ARARSINIZ,HAKLARIMIZI ARAMAKTAN,YONETICILERINI SORGULAMAKTAN BASKA NE YAPIYOR,SIZE KUFUR MU EDIYOR?BIR SEYLER YAPIN DA ALKISLAYALIM DIYORUZ,ONCEKI YAZILARIMI OKUYUN,GORURSUNUZ.BIRBIRMIZE
OLAN SAYGIMIZI LUTFEN KAYBETTIRMEYINIZ.KIYMETIMIZI
BILELIM.ARKADASLARIMIN YAZDIKLARI DOGRU,EGER YANLIS ISE DUZELTIN,BILGILENDIRIN OZUR DILESINLER.OZUR DILEMEK ERDEMLIKTIR.ATI ALAN USKUDARI GECTI..BIZ HALA YERIMIZDE BILE SAYMIYORUZ,
.OTUN .OTUN GERI GIDIYORUZ.
HALA FARKINDA DEGILMISINIZ!
DAVAYA SAHIP CIKAN MESLEKTASLARIMA SEVGI VE SAYGILARIMLA.
ABDULLAH EKTIK
E.DZ.TLS.II.KAD.KD.BCVS.

Necip SÖYLEMEZ    18 Aðustos 2009 02:27
http://SORUMLULUÐUNU BÝLEN YÖNETÝCÝLER ÝSTÝYORUZ.
Av.Sayýn Kadir KOCALAR;

Sayýn Ersen GÜRPINAR ya da bir baþka arkadaþýmýzýn yöneticilere TEMAD'ýn faaliyetleri hakkýnda soru sormasý, kulislerde dolaþan yanlýþ ya da doðru bazý konularýn açýklanmasýný istemesi suç unsuru bir hareket deðildir. Bu konularý gerektiðinde de on kere açýklamanýz sizin görevinizdir. TEMAD'ýn saygýnlýðý ve þeffaflýðý için doðal olan da budur. Yalancýlýkla itham edildiðiniz düþüncesi sizin varsayýmýnýzdýr. TEMAD Yöneticilerinden Assubay camiasýna örnek olmalarýný, TOPLUMSAL BARIÞ, BÝRLÝK VE BERABERLÝK ÝÇÝN demokratik, þeffaf ve birleþtirici bir tutum izlemelerini istiyoruz. Tehditvari üsluplar, karþýlýklý sataþma ve atýþmalar ortamý germekten baþka hiç bir iþe yaramayacaktýr. Artýk camia olarak Assubay camiasýnýn sorunlarýnýn önüne geçen kýsýr çekiþmelerden, mesaj panolarýný kaplayan seviyesi düþük, hakaret içeren yazý ve yorumlardan býktýk. Sorumluluðunun bilincinde olmayan Assubay camiasýna zarar veren yöneticiler istemiyoruz. Eleþtirilerini hakaret, aþaðýlama, iftira ve karalama boyutlarýna taþýyan herkesi kýnýyoruz. Sanal kimlikler arkasýna sýðýnarak kin ve nefret kusan zavallýlarý, bu zavallýlara þahsi menfaatleri gereði fýrsat verenleri kýnýyoruz.

yiðit    18 Aðustos 2009 00:48
Kendi meslektaþlarýný aþaðýlayan, öðrenim durumlarýný ileri sürerek hiçbir þey hak etmediklerini ima eden, ekonomik yönden güçlenmemiz için ortaya plan proje koyamayan, hukuk yoluyla alabileceðimiz haklarýmýz olduðu halde ciddi bir giriþimde bulunmayan anlayýþýn sahiplerine hiçbir þey demeyip de susalým mý?

Çalýþanlardan bize ne diyerek dokuzuncu derecenin birinci kademesine mahkumsunuz göndermesi yapan anlayýþýn sahiplerine hiçbir þey demeyip de susalým mý?

Deðerli bir büyüðümüz Sayýn Ýsmail Turan'ýn ortaya koyduðu gayretleri kýrmaya ve yok etmeye yönelik açýklamalar yapanlara hiçbir þey demeyip de susalým mý?

Siz kendiniz bile OYAK 2007 de mahkemeye verildi derken Sayýn Mustafa Erol'un insanlarý karalayan beyanlarýna hiçbir þey demeyip de susalým mý?

OYAK'la iliþiði kesilenlerin yeniden üye olabilmesi, üye olanlara da hisse senedi verilmesi gibi konularýn dosyada geçip geçmediðini sormayýp da susalým mý?

Sayýn Av. Kadir Kocalar, sizin bu tehdidiniz size yakýþmadý. Altýnda kalacaðýmýz bir hesabýmýz olmadýðý gibi, yanlýþ yapanlarýn taþý da deðmez bize. Saygýlarýmla.

ali erme    18 Aðustos 2009 00:47
Sn.kadir kocalar,Sn.Ersen Gürpýnara hitaben Temad mesaj panosun da yayýmlanan yazýdaki uslubu kýnýyorum.Ben de emekli bir havacýyým ve sizden bunu beklemezdim. :(

ali nas    18 Aðustos 2009 00:10
Sayýn büyüklerim

Sayýn Komutaným(herkese komutaným demem )Ersen GÜRPINAR'ýn yazýsýný okudum.Sayýn Kadir Kocalarýn yazýsýnýda üzülerek okudum.Ben bile Avukat olmama ma raðmen anlatýlanlarý bu kadar yüzeysel ve alakasýz anlayýp böyle bir yazý yazmam.Üzülüyorum.Bu kadar küçülmemek lazým.

Ayýca Sayýn Ersen Gürpýnar'ýn tüm yazdýklarýna katýlýyor,altýna imzamý atýyor dolayýsýyla açacaðýnýz dava için benimde adýmý yazmanýzý talep ediyorum.Çünkü yazýlanlara imza attým.Bu benim imzamdýr.Ýnþallah bu davadan büyük þeyler kazanýrsýnýz.TEMAD kazanýrsa biz kaybetsekte üzülmeyiz.Biz Onur mücadelesi veren E/Muv.Asb.larýz.Bizden kimse Onur için onursuzluk beklemesin.

Takipteyim.

Besim Özel    17 Aðustos 2009 23:56
Sayýn Kadir Kocalar,
Assubay kardeþimiz sayýn Ersen Gürpýnar'ýn eleþtirilerine aynen katýlýyorum.Beni de mahkemeye verin.Saygýlarýmla.

SELÇUK ÝÇER    17 Aðustos 2009 23:14
ÞERÝATÇÝ ASSUBAYLAR.!!! Deðerli Dava arkadaþlarým gün geçmiyorki bu ülkenin saðcýsýndan,solcusundan,çaðdaþýndan gericisinden aydýnýndan sanatçýsýndan bir darbe yemeyelim.Bu seferde aktör ÝLYAS SALMAN..TÜRK SOLU isimli siyasi dergide Cuntacýlar ve ýlýmlý islam baþlýklý yazýsýnda;\"\"\" ÝHTÝLALLERÝN UYGULAYICISI OLAN ASSUBAYLARIN YÜZDE SEKSENÝNÝN ÝÇÝNDE ÞERÝAT ATEÞÝ YANIYOR\"\"\" tespitinde bulunuyor..ÝLYAS SALMAN BEYE GÖRE GENERAL VE SUBAYLAR ATATÜRKÇÜ ASSUBAYLAR ÞERÝATÇÝ.Zihniyete bakarmýsýnýz sanki ASSUBAYLAR ÝHTÝLAL YAPIYORLAR,YARGILIYORLAR,YAÞLARINI BÜYÜTÜP ÝDAMA SEHPASINA GÖNDERÝYORLAR..ÝLYAS SALMAN EMEKÇÝ,EÞÝTLÝK HAK VE HUKUKTAN EZÝLENDEN YANA.(?) YA ASSUBAYLAR EMEKÇÝ VE EZÝLEN SINIF DEÐÝLMÝ? Ancak mesele Assubay olunca hiç bir kritere dahil etmiyorlar.KAN DAVALARI VAR.Hükümetide,Genel Kurmayýda,yazarý çizeride sanatçýsýda vatandaþýda bulduðu her fýrsatta Assubaylara kin kusuyorlar.YA GENELKURMAY? HERZAMANKÝ GÝBÝ SESSÝZ ÝÇÝNDEN KIS KIS GÜLÜYOR HOÞUNA GÝDÝYOR ZEVKLE ÝZLÝYOR ASSUBAYIN KÜÇÜK DÜÞÜRÜLMESÝNÝ.BÝZÝM AKILLI TEMAD AVUKATLARIDA DÜNYADAN BASINDAN YAYINDAN BÝR HABER KENDÝ MESLEKTAÞI OLAN SN ERSEN GÜRPINARA \"\"DAVA HAKKI SAKLI KALMAK KAYDIYLA\"\"\" ABA ALTINDAN SOPA GÖSTERMEYE KALKIYOR..Elin adamý gizli saklý demeden assubaylarýn yüzde seksenini gerici irticacý,þeriatçi diye suçluyor.Kadir KOCALAR bey birazda Assubaylarla ilgilenin.Genel Baþkanýnýzýn sözöücülüðünü yapacaðýnýza,Sn Ersen GÜRPINAR BEYÝ DAVA AÇMAKLA TEHDÝT EDECEÐÝNÝZE ÝLYAS SALMAN\'ýn hakaretlerine dava açýn.Kuru gürültüyle bu iþler olmuyor..Önce onurunuza sahip çýkýnda açýðý saklýyý sonra düþünün.Saygýlarýmla..


7671
Mesaj Defteri yazýlarý
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 »