cnnturk.jpg
haberturk.jpg
astsubaylar-yuruyor.jpg
videotalu.jpg

Kimler Sitede?

GENELKURMAY AÇIKLAMALARI PDF Yazdır E-posta
Son Güncelleme ( Perşembe, 18 Haziran 2009 )
 
Genelkurmay Başkanlığı İletişim Daire Başkanı Tuğgeneral Metin Gürak, astsubayların haklarında yapılan iyileştirmelerle ilgili olarak, subaylık sınavını kazanan astsubayların sınıf okulu eğitimine başlamadan önce teğmenliğe nasbedilmelerine olanak sağlandığını, astsubayların, TSK hizmet tazminatlarının yüzde 25 oranında artırılması, ayrıca emekli astsubaylara ilave 100 TL'lik artış sağlanmasına yönelik teklifin Başbakanlığa gönderildiğini bildirdi.

Tuğgeneral Gürak, uzman jandarmaların göreve başlangıç derece ve kademelerinin 11/1'inden, emsalleri gibi 10/1'ine yükseltilmesi, uzman jandarma ve uzman erbaşların ilerleyebilecekleri derece ve kademelerin 3/8'inden, 2/6'sına çıkarılmasının planlandığını söyledi.

Haftalık basın bilgilendirme toplantısında konuşan Tuğgeneral Gürak, Genelkurmay Karargahında 26 Aralık 2008 tarihinde yapılan birleştirilmiş komutanlar toplantısında, Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin durumunun iyileştirilmesi ile ilgili çalışmaların gözden geçirildiğini belirterek, bu kapsamda, astsubaylar ve uzman erbaşlarla ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Hizmetin daha iyi yürütülmesi, çalışanların yaşam standardı ile moral ve motivasyonlarının artırılması maksadıyla gereken tedbirleri almanın Türk Silahlı Kuvvetlerinin bugüne kadar uyguladığı ana prensip olduğuna dikkati çeken Tuğgeneral Gürak, bu çerçevede Türk Silahlı Kuvvetlerinin en önemli unsurlarından olan astsubaylar ile uzman jandarmalar ve uzman erbaşların özlük hakları, eğitim seviyeleri, sosyal hakları, sahip oldukları yetkilerle ilgili olarak bir çok çalışmanın sonuçlandırıldığını kaydetti

Yakın dönemde sonuçlandırılan ve halen üzerinde çalışılmaya devam edilen bazı önemli çalışmaları anlatan Tuğgeneral Gürak, bu çerçevede yapılan değişiklik ile subaylık sınavını kazanan astsubayların sınıf okulu eğitimine başlamadan önce teğmenliğe nasbedilmelerine olanak sağlandığını bildirdi.

Astsubayların daha önceden sicil verebilmek için gerekli olan asgari teğmen rütbesinde bulunma şartının kaldırıldığını, başçavuş ve kıdemli başçavuşların da astlarına sicil verebilmelerine imkan sağlandığını bildiren Tuğgeneral Gürak, ayrıca astsubaylara, uzman erbaşların ikinci sicil üstü olabilmeleri yetkisi de verildiğini ifade etti.

Halen sadece müfrez görevlerde bulunan astsubayların astlarına ceza verme yetkisi bulunmadığına işaret eden Tuğgeneral Gürak, sicil amirliği yetkisi bulunan astsubaylara ceza yetkisinin de verilmesi hakkındaki kanun değişiklik teklifinin Milli Savunma Bakanlığına gönderildiğini bildirdi.

Mali konulardaki iyileştirme

Mali konulardaki iyileştirme teklifleri kapsamında ise Tuğgeneral Gürak, lise mezunu emekli astsubaylara, 2 Yıllık Yüksek Okul mezunu olarak intibak yapılmasına yönelik teklifin Milli Savunma Bakanlığına gönderildiğini belirtti.

Görevdeki astsubayların, TSK hizmet tazminatlarının yüzde 25 oranında artırılması, ayrıca emekli astsubaylara ilave 100 TL'lik artış sağlanmasına yönelik teklifin Başbakanlığa gönderildiğini ifade eden Tuğgeneral Gürak, ikinci dereceden emekli olan astsubayların emekli aylıklarının 158 TL iyileştirilmesine yönelik ek göstergelerin düzenlenmesi hakkındaki teklifin de Milli Savunma Bakanlığı'na gönderildiğini kaydetti.

Üstçavuş ve kıdemli üstçavuşlukta 3'er yıl olan rütbe bekleme sürelerinin 6'şar yıla çıkarılması ve buna bağlı olarak tazminat oranlarının yeniden düzenlenmesine yönelik hazırlanan kanun teklifinin halen TBMM gündeminde olduğunu hatırlatan Tuğgeneral Gürak, astsubayların daha genç rütbelerde subaylığa geçişlerine olanak sağlamak maksadıyla hazırlanan ve subaylığa müracaat yılının 7'nci hizmet yılından 5'inci hizmet yılına çekilmesini öngören kanun değişiklik teklifinin TBMM gündeminde olduğunu belirtti.

Tuğgeneral Gürak, lisansüstü öğrenim yapan astsubaylara, kadro ihtiyacı nispetinde kıdem verilmesi ile ilgili bir çalışma başlatıldığını da bildirdi.

Tuğgeneral Gürak, astsubaylara yönelik yapılan bu çalışmaların yanında, TSK'nın diğer önemli bir unsuru olan uzman jandarmalar ve uzman erbaşlarla ilgili olarak da iyileştirme çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

 




LUTFEN PAYLASIN
Digg!Google!Facebook!Del.icio.us!Live!Technorati!Yahoo!

23-01-2009 07:55 EMEKLİ ASSUBAYLAR
23-01-2009 07:55. ..
Okunma Sayısı 10882    
Okuyucu yorumları (43)
Ortalama Üye Değerlendirmesi
   (6 Oylamalar)

Yazan saribo
11-02-2009 23:33,
 
İnce ayarlar
Astsubayların daha önceden sicil verebilmek için gerekli olan asgari teğmen rütbesinde bulunma şartının kaldırıldığını, başçavuş ve kıdemli başçavuşların da astlarına sicil verebilmelerine imkan sağlandığını bildiren Tuğgeneral Gürak, ayrıca astsubaylara, uzman erbaşların ikinci sicil üstü olabilmeleri yetkisi de verildiğini ifade etti.  
Bu teklifin peşinden hemen aşağıdaki teklifide sunmuşki;soran olursa biz yetki verdik demek için. 
 
Üstçavuş ve kıdemli üstçavuşlukta 3'er yıl olan rütbe bekleme sürelerinin 6'şar yıla çıkarılmasını istiyor. 
 
Bu durum bana leylekle tilkinin yemek hikayesini hatırlattı.Ben verdim diyor yiyebilirsen ye.18 yıl sonra verirsin birkaç yıl .Çoğunluk zaten 20-24 yılarası emekli oluyor.Bukadar çok bile size diye düşünmüşler ...
 
 

Yazan Ersen Gürpınar
03-02-2009 00:18,
 
3 ncü derece
Saygıdeğer Arkadaşlarım Bu konuda birçok açıklama yapıldı bende birkaç kez yazdım ama bazı arkadaşlarımız Genelkurmay açıklamasında 2nci derecedekiler için iyileştirme yapılacak sözüne takıldılar Malumunuz bizler başlangıç derecelerimizin mutlaka ama mutlaka MYO mezunları için 9/2 lisans mezunları için 8nci derece olmasını talep ediyoruz ve bunun takipçisiyiz dereceler konusu gerçekleşince tüm arkadaşlarımızın maaşlarında iyileştirmeler olacaktır ama bu gerçekleşmese dahi (ki gerçekleşinceye kadar mücadeleye devam) genelkurmay açıklamasında belirtilen 2nci derecedeki arkadaşlara yapılan iyileştirme aynen 3ncü dereceye de yansıyacaktır yeter ki bu gerçekleşsin malum Em. San. Kan. Md.70 1 Fıkrasındaki gruplar ve oranlarda adaletsiz bir uygulama var bir yıl için hatta bir ay için %30-40 oranında maaş kayıpları var bu adaletsizlik giderilecek Belirttiğim gibi 9/2 ve 8nci derece uygulaması ekonomik sorunlarımızın çözümünde anahtar rol oynadığı Gibi 1/4 derecenin yolunu açacaktır. Adalet, eşitlik ve insan onurunun gerçekleşeceği günler diliyorum.
 
 

Yazan unalortac
02-02-2009 13:55,
 
Öneri
Tüm arkadaşlar güzel açıklamalarda bulunmuşlar, benim ilave edeceğim çoğunlukta olan üçüncü dereceden emekli olanların henüz daha tasarı meclisteyken dikkate alınması. HERKEZE ESENLİKLER DİLERİM inşallah bu iş uzamaz.
 
 

Yazan unalortac
02-02-2009 13:48,
 
...
Yukarıdaki değerlendirmeler, gayet mantıklı özellikle üçüncü dereceden emekli olanların dikkate alınması yasa meclisteyken gereken girişimlerin yapılması kanımca uygun olacaktır(tabi zaman geçirmeden) SAYGILAR
 
 

Yazan yildirimsogut
29-01-2009 11:13,
 
...
Sevgili arkadaşlarım ben bu iyileştirmelerin Meclisten çıkacağına inanmıyorum. Sonuçta top mecliste. Mecliste çoğunluk AKP'de. AKP ve Maliye Bakanı Kemal abi'nin Assubayları sevdiğine de hiç inanmıyorum. AKP için mücahitler ordusu iken müteahhitler ordusu olanlar önemlidir. Bu teklifler çok verildi. İnşallah ben yanılırım. Burada ağırlığını koyacak Genel Kurmay Başkanlığıdır. Biz teklifimizi yaptık, görevimizi yaptık denmesi halinde bu iyileştirmeler çıkmaz. Saygılar sunarım
 
 

Yazan Mithat Türetken
27-01-2009 23:36,
 
Anlatım farklılığı var
Değerli Meslektaşlarım, 
Bizler için birinci derece olmadığı dönemde veya zaruri nedenlerle birçok arkadaşımız 2-3 dereceden emekli oldu. Erken ayrılmaları önlemek için birinci derecedekilerle öbür derece arasındaki makası Em. San. Md.70’teki oranlarda açtılar, kimse birinci dereceden maaş alanı kıskanır mı? Bu olur mu? Bizler başlangıç derecemiz değişsin birinci dereceye yükselelim diye mücadele ediyoruz. Biz bire yükselirsek birdeki arkadaşlarımız 1/4 e yükselsin istiyoruz. Arkadaşlarımızın belirttiği az bir hizmet farkı ile 2-3 derecedekiler oranlardaki adaletsizlik yüzünden mağdur oldu. Şimdi bu genelkurmay tarafından nispeten önleniyor, mesele budur. İfade farklılıkları yüzünden farklı derecedeki arkadaşların birbirine karşı imiş gibi davranıyor hissi vermesi bize yakışmaz. Biz 1/4 e çıkmayacak olsakta bunu nasıl destekliyorsak birinci derecedeki arkadaşımda 3ncü derecedekinin hakkının savunucusudur. Kimsenin maaşından kesilip kimseye verilmeyeceğine göre, başka türlü düşünmek mümkün değildir, onun için yazılardan farklı manalar çıkarmayalım, mücadele her konuda devam edecek. 
 
 
 

Yazan DAMAR
27-01-2009 17:38,
 
Ön sıralar
TBMM Genel Kurulunda, Askerlik Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin teklif, gündemin ön sıralarına çekildi. 
 
TBMM den haberler 
Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, temel yasa olarak 2 bölüm halinde ele alınacak
 
 

Yazan Em.Asb.
26-01-2009 11:59,
 
Yapıcı olalım havanda su dövmeyelim.
Matematiksel rakamların değerleri karşısında bu toplumun daha ön planda tutulması gereken değerleri olması gerekir. Evet, o matematiksel değerlerde günümüz şartlarında camiamızın belki %90 ‘nına can suyu gibi gereklidir. Ama burada göz ardı edilmemesi gereken ve laf karabalığına bırakmaması gereken bazı öğe ve değeler vardır. 3. Dereceden emekli olanlar TEMAD çatısı adlıdan ayrılıp ne yapmayı düşünüyorlar. Ardından 2. Derecedekiler de ayrılsınlar da onlara katılsınlar diye mi bekleyecekler? Doğruluk bunun neresinde. Burada tabii ki fikir teatisi yapıp doğruların ortaya çıkmasına çalışıyoruz ama yapı yönleriyle DAĞA KÜSTÜĞÜMÜZDE DAĞIN HABERİ OLSUN Kİ ONA GÖRE TEDBİR ALSIN. YOKSA BİZİM DAĞDAN NE İSTEDİĞİMİZİ FARK BİLE ETMEZ. 
Kimse sıkça kullanılan matematiksel değerlerin küçüklüğü ve büyüklüğünü artı ve eskilerinin değerlerini tartışmıyor. Haklarımızı almak için burada mücadele birliği yapmamız gerektiğini, bu ayrımın kaldırılmasını istediğimizi ve yazdıklarımızı bazı arkadaşlarımız galiba okumadan afaki cevaplıyorlar. 
Bunları elde edecek gücün oluşumundan bir araya getirilmesinden bahsediyoruz. Bir şeyler karalamak için burada değiliz. Sorunları sorunlar yaratarak çözmeyi bırakalım artık. 
2. derecedekiler ve 3. Derecedekiler TEMAD’TAN ayrılarak sorunları çözmede buldukları çözümü bizimle paylaşabilirler mi? 
Okuduğunu anlamak istemeyen, yazdığını fark etmeyen, böl parçala tecrübesi olanların aynı taktiği uygulamaya başladılar ifadesi ile benin ve benim gibi düşünen arkadaşlarımızın düşüncelerinin karşılığında bulduğu çözümü de bizimle paylaşırsa yardımcı olalım ve öğrenelim. 
Havanda su dövmeyelim. 
Saygılar. 
 
 

Yazan Tahir ÇAMLIK
26-01-2009 00:57,
 
Yaprak Dökümü!!!
Böl parçala yönet tecrübesi oldukça fazla olanlar yine aynı taktiği uygulamaya başladılar. 3.derecedekilerin belirsizliği, Bazı arkadaşların heyecan veya öfke ile dile getirdikleri ile diğer arkadaşlarda kırgınlık yaratmalar. 2. derecedekilerin mağduriyeti anlatılmak istenirken sarf edilen 1. derece ile arada uçurum olduğu ifadeleri 1.derecedeki arkadaşlarda soğuk duş etkisi yapmıştır. Ne yani biz şimdi uçurumun tepesinden mi maaş alıyoruz.3000 YTL alanlar değil de biz 1290 YTL alanlar mı uçurumun tepesindeyiz? Gibi serzenişte bulunmaktadır. O zaman bizi kendi meslektaşlarımız bile böyle görüyorsa biz ele güne ne anlatacağız. Bundan böyle biz hiçbir şeye karışmayalım havası doğmaktadır. Kurtlar bu puslu havada işi götürmeye çalışırken. TEMAD’IN bu sessizliği sanki bu karışıklıklara çanak tutmaktadır.
 
 

Yazan Em.Asb.
25-01-2009 23:57,
 
Doğrunun yolu sağduyudan geçer
Aşağıda Sayın Cahit Tarhan'ın Keskin sirke Küpüne zarar tarzındaki serzenişini Çözüm olarak sunması, bazılarının böl, parçala yönet mantığı ile bekleyenlerin işine yarayacağını düşünüyorum.  
 
Yazan cahittarhan  
26-01-2009 03:08,  
TEMADSIZ ÇÖZÜM E DAVET
 
 

Yazan yasarcakan
25-01-2009 22:08,
 
Bir parmak bal
Ağzımıza sürülecek bir parmak baldan başka bir şey değil. Umurlarında bile değiliz. Beklemeye devam eden "çok ama çok sabırlı “TEMAD yönetimini kutluyorum. Tam istenilen bir yönetimsiniz. Allah sizi başımızdan eksik etmesin.
 
 

Yazan cahittarhan
25-01-2009 20:08,
 
TEMADSIZ ÇÖZÜM E DAVET
Tüm üçüncü derece den emeklileri TEMAD’DAN istifya ve sorunun iletilmesi için TEMAD’SIZ birlikte hareket etmeye davet ediyorum. Saygılarımla.
 
 

Yazan musti2004
25-01-2009 16:06,
 
...
Arkadaşlar 2 / 2 sinden emekli olmuş asb. lıktan geçme binbaşıyım.7 yıl önce emekli oldum 952 lira maaş alıyorum. Burada maaşlar konusunda yazılanlara da hayret ediyorum. Bilgisi olan varsa açıklarsa memnun olurum 
------------------------------ ------------------------------ ------------------------- 
 
YÖNETİCİ YORUMU: Sn.Musti2004 hangi konuya hayret ettiğinizi ve talep ettiğiniz bilginin ne olduğunu yazarsanız size yardımcı olabiliriz.
 
 

Yazan Ersen Gürpınar
25-01-2009 15:33,
 
Adalet ve eşitlik istiyoruz
Arkadaşlar açıklanan tekliflerde elbet kısmi kazanımlar vardır. Ancak toplumun tümüne adalet ve eşitlik getirmeyen düzenlemeyi kendi kazanımını düşünerek bayram havası ile karşılayanlar kusura bakmasınlar, bencillik yapmış olurlar. Bizim için 9/2 ve 8nci derece konusu ekonomik sorunların anahtarıdır ve hakkımız olan bir durumdur. Bundan taviz verilirse ağzımıza sürülen balla yetiniriz. Peki 3/3 den emekli olan arkadaşımız ne olacak? MYO bitirip intibak görerek 2/1 den emekli olanlar ne olacak? Bunlar birinci dereceye çıkamayacaklar, ayrıca tüm yüksek okul mezunu olup 1/1 den emekli olanlar iki kademe aldığı için ileride uygulanacak 1/4 e kesinlikle gelemeyecekler. Bugün 9/2 ve 8nci derece uygulansa bile kazanımı olmayacak olan birinci derecede 4 yılını tamamlamış arkadaşlarımız ben emniyet hizmetleri, ziraat ev ekonomistleri, meclis stenograflarını gibi memurlardan daha mı az sorumluluk aldım? Daha mı iyi şartlarda çalıştım da bu hak benden esirgeniyor? Diye mücadele ediyorlarsa onlara ve onurumuza değer vererek bu haksızlığı kabul etmeyeceğiz. Bizi temsil edenlerinde bu konuda taviz vermelerine izin vermeyeceğiz.
 
 

Yazan bilal erdemir
25-01-2009 11:21,
 
Boş şeyler
Bu konular biz astsubayların lehinedir. Ancak bizim taleplerimizden söz eden yok. Nerede 1/4, nerede tazminatlar, nerede sosyal faaliyet iyileştirilmesi, nerede iki dudak arası cezalara yaptırım. Bunlara birileri el atması lazım. Bu saatten sonra yalancı emziklerle bizleri kandıramazlar.
 
 

Yazan bilal erdemir
25-01-2009 11:16,
 
TEMAD
Bu makaleden TEMAD'IN haberi yok mu? Sitelerinde bir satır yazı bile yok. Ya o siteyi kapatsınlar yada güncel ve aktif hale getirsinler. Sesimiz soluğumuz emekliassubaylar.
 
 

Yazan GAZİ
24-01-2009 23:56,
 
Hemde iyi anladım
Şayet sayın paşanın dediği yani teklif edilenler yasalaşırsa 3.dereceden emekli olan arkadaşlarımız 2.dereceye çıkarak maaşları en az 258 TL artacaktır. 
Halen 2.derecede olan arkadaşlarımızda 1.dereceye çıkmış olacaklar ki onların maaşları da en az 350 TL artış gösterecektir. 
Dilerim bakanlık, maliye ve ilgili kurumlar bahse konu yasaların çıkmasında engel olmazlar. 
Şimdiden ilgili kurumlara saygılarımı sunuyorum 
Tüm arkadaşlarımıza da hayırlı olsun diyorum. 
:zzz 
 
 

Yazan ysiginc
24-01-2009 17:10,
 
TEMAD açıklama yapmayacak mıdır?
Arkadaşlar; iyileştirme açıklamasının ardından, sağ olsun başta Sayın GÜRPINAR ağabeyimiz ve de diğer arkadaşlarımız açıklamayı yorumlayarak,3ncü derecedeki arkadaşlarımızın üzülmemeleri için gayret sarf ettiler, buradan duyarlılıklarına teşekkür ediyorum ancak; TEMAD açıklama yapmamakta direniyor acaba pazartesi mesai başlasın mı diye düşünüyorlar, emekli assubay toplumu ve de 3ncü derecedeki meslektaşlarımız açıklama bekliyor. Saygılar sunuyorum.
 
 

Yazan Yükselen Ses
24-01-2009 12:58,
 
KENDİSİNE ÇALIŞAN GNL.KURMAY
Genele Hizmet etmeyen sadece kenisine hizmet veren GENEL KURMAY'DAN BAŞKA NE BEKLİYORDUNUZ?Zihniyet aynı kafa yapısı malüm.
 
 

Yazan DAMAR
24-01-2009 10:34,
 
2. ve 3. derece kayıpları
Bizim olmazsa olmaz taleplerimizden bir tanesi de Birinci derece ile İkinci derece arasındaki maaş farklılığı idi; Birçok arkadaşımız o tarihte birinci dereceye yükselme hakkı olmadığından, bazılarımız sicil şartından, bazılarımız ise o tarihteki uygulamada bir derece arasında bu fark olmadığından birinci dereceye yükselmeden emekli oldular. Em. San. Md. 70 1nci fıkra (b) bendindeki dengesizlik nedeniyle % 30-40 arasında maaş kayıpları yaşadılar bu hakkı bir ay gibi bir süre ile kaybedenlerimiz oldu Gnkur. Bşk.lığı bu durumun düzeltilmesi için hazırladığı teklifi MSB. Lığın göndermiştir. MSB. Lığı 29 OCAK 2008 gün ve KAN. KAR. 2008/1004-MY (107) sayılı yazısı ile Bakanlıklardan görüş almaya başlamıştır. Kesinleşmesi büyük ihtimalle gerçekleşerek bir haksızlık önlenecektir. Sayın Ersen ağabey 17 Nisan 2008 de bu konuya değinmişti... Arşiv sayfamızda ayrıntısı var...
 
 

Yazan ysiginc
24-01-2009 07:45,
 
Toplumu ortadan kaldırmak
Toplumu bir arada, görmek istemiyorsanız. Bir kısmını sevindirip, bir kısmını ağlatırsınız; ömrü billâh bir daha bir araya gelmezler, buda malum kişilerin işine yarar, saygılar.
 
 

Yazan cemalkiyi
24-01-2009 01:36,
 
DURMAK YOK YOLA DEVAM
Arkadaşlar Genelkurmay Başkanlığı İletişim Daire Başkanı Tuğgeneral Metin Gürak'ın yaptığı açıklamaları sizlere madde madde anladığım kadarıyla aktarmaya çalışacağım. Teklifleri görmeden bu açıklamaları yapmak ne kadar doğru olur bilemiyorum. Son bölümde ise verilmeyen ve değinilmeyen taleplerimizden bir kısmını sıralayacağım. 
1. Subaylık sınavını kazanan astsubayların sınıf okulu eğitimine başlamadan önce teğmenliğe naspedilmelerine olanak sağlandığını. Bu teklif subaylığa geçen muvazzaf arkadaşlarımızın sorunu idi. Düzeltilme aşamasına gelmesine sevindim. 
2.Astsubayların, TSK hizmet tazminatlarının yüzde 25 oranında artırılması. Muvazzaf arkadaşlarımızın maaşlarında 250 300 TL (Kad. Kd. Bçvş. maaşında) artmasını sağlayacaktır. Muvazzaf arkadaşlar maaş fişlerindeki TSK tazminatının karşısındaki rakamı yüzde 25 artırarak maaş artışlarını bulabilir 
3.Emekli astsubaylara ilave 100 TL'lik artış. Bu artış bugüne kadar imam bekçi polis emeklilerine verilip astsubay emeklilerine verilmeyen ve taleplerimiz arasında bulunan bir istekti. 
4.Astsubayların daha önceden sicil verebilmek için gerekli olan asgari teğmen rütbesinde bulunma şartının kaldırıldığını, başçavuş ve kıdemli başçavuşların da astlarına sicil verebilmelerine imkân sağlandığını. Bu maddede bugüne kadar sorumluluk var, sicil ve ceza verme yetkimiz yok dediğimiz maddelerden birisiydi. 
5.Lise mezunu emekli astsubaylara, 2 Yıllık Yüksek Okul mezunu olarak intibak yapılmasına. Bu madde ile lise mezunu emeklilerimiz yüksekokul mezunu olarak intibakları yapılmış olacak ancak, bizim talebimiz MYO mezunu assubayların 9/2 den başlaması ve emeklilerinde 9/2 ye intibakları yapılmasıydı. Bu madde ile 3/3'ndeki assubaylar 1 dereceye çıkamazlar. Eksik bir düzenleme 6.İkinci dereceden emekli olan astsubayların emekli aylıklarının 158 TL iyileştirilmesine yönelik ek göstergelerin düzenlenmesi. Benim görüşüme göre Bu madde ile emekli sandığı kanununun ek 70nci maddesinde düzenleme yapılarak 1nci derece ile 2nci dereceden emekli olanların aralarındaki maaş farklarının azalacağını anladım. 
7.Üstçavuş ve kıdemli üstçavuşlukta 3'er yıl olan rütbe bekleme sürelerinin 6'şar yıla çıkarılması ve buna bağlı olarak tazminat oranlarının yeniden düzenlenmesine yönelik hazırlanan kanun teklifinin halen TBMM gündeminde. Bu kanun teklifinin tamamen assubayların aleyhine olan bir kanun olduğunu zaten hepimiz biliyoruz. 
8.Lisansüstü öğrenim yapan astsubaylara, kadro ihtiyacı nispetinde kıdem verilmesi ile ilgili bir çalışma başlatıldığını da bildirdi. Bu konuda çalışma başlatmışlar kaç yıl süreceğini Allah bilir. Yukarıda saydığım maddelerden emekli ve muvazzafların lehine olan maddeler de var. Birileri iki ellerini ve iki ayaklarını kaldırarak reddetmezlerse birtakım kazanımlar olacaktır. Ama bizim taleplerimizi karşılayacak maddeler değildir. Bizim taleplerimiz olup, açıklamada hiç değinilmeyen konuları da aşağıda sıralıyorum. İsteklerimiz arasında bulunan ¼ üne çıkma konumuz ile ilgili hiçbir açıklama yok Astsubay MYO okulu mezunlarının 9/2 den başlaması ile ilgili hiçbir açıklama yok Lisans mezunu olan assubaylara verilmesi gereken 8/1 konusunda hiçbir açıklama yok Temsil ve hizmet tazminatlarının verilmesi ile ilgili hiçbir açıklama yok. Kalkınmada öncelikli illerde çalışanlara verilmesi gereken 1 kademe ile ilgili hiçbir açıklama yok. Sosyal haklar konusunda (Lojman ve sosyal tesislerden faydalanma gibi) hiçbir açıklama yok Amirin iki dudağı arasından çıkan Şahsi hürriyeti kısıtlayıcı cezalarla ilgili hiçbir açıklama yok. Durmak yok yola devam. Saygılarımla. 
 
 
 

Yazan AFAKAN
24-01-2009 01:26,
 
SADECE TEKLİF
MECLİSTEN GEÇECEKMİ BAKALIM ŞEYDE OLABİLİR BİZ TEKLİF ETTİK AMA ONLAR VERMEDİ VEYA EKSİK VERDİLER :upset
 
 

Yazan Neşter
23-01-2009 23:57,
 
Hadi Bakalım???
Sevgili kadir Kumru Ağabeyimize hak vermemek mümkün mü? Oyala arkadaş nasıl olsa yerler. Daha önce kaç kere yediler. OHHH afiyet olsun. Fakat oylama ve uyutma konusunda o kadar iyiler ki tam 9 yıldır Astsubaylar aynı şeyleri istiyorlar. Onlar da 9 yıldır borcumuz borç diyorlar. Hadi bakalım oturduğumuz yerlerden biraz kalkalım da dışarıda neler oluyor bir bakalım???? NE DERSİNİZ?
 
 

Yazan bergamalı
23-01-2009 23:32,
 
Olmazsa Olmazlarımız!...
Saygıdeğer Arkadaşlarım, Bizlerin Adalet, eşitlik ve insan onuru için Assubay onur mücadelemizdeki Haklı Taleplerini hepimiz biliyoruz, bunların birisinden dahi vazgeçmemiz asla ve asla düşünülemez, bunların dışında yapılacak herhangi bir iyileştirme çalışmaları, beklentilerimizi asla karşılamayacak, haklı mücadelemize kararlılıkla daha da ivme kazandıracaktır. Genelkurmayın bu çalışması sitemizin düzenlediği son dilekçe kampanyasından sonra başlatması dikkat çekici bir durumdur, biraz yükselen sesimizi kısmaya yönelik aldatmaya dönük bir oyunun parçası değil de gerçekten samimi iseler bu çalışmaları umut verici bir gelişme olarak değerlendiriyorum; ancak yine çok eksiktir ve beklentilerden çok uzaktır. Ayrıca erken umutlanmaya gerek de yok, bu konudaki “ Kemal Abi'nin etkisini de unutmayalım lütfen; yoksa yine hepimiz hüsrana uğrarız. Sonra “Biz ne yapalım, hazırladık hükümet uygun görmedi “şeklindeki sözleri de duyabiliriz, umarım yanılan ben olurum. Bir başka gerçek, bütün emeklileri adil olarak kucaklamayan bir çözüm haksızlıktır ve uygun çözüm değildir, ekonomik yönden esas mağdur durumda olanlar, yaklaşık 10 yıl ve daha önceki yıllarda 3ncü ve 2nci dereceden emekli olan arkadaşlarımızdır, şu an dereceler arasındaki uçurum olan maaş farkı bu derecelere yapılacak iyileştirmelerle 1nci derece ile arasındaki fark makul bir seviyeye indirilmelidir, umarım bunu göz ardı etmezler. Bu duruma TEMAD Yönetimi gecikmeden müdahale etmelidir, baştan söylediğim gibi, eğer tabii ki bütün bunlar oyunun bir parçası değilse. Saygılarımla.…
 
 

Yazan degirmendere
23-01-2009 23:22,
 
...
Sadece bir eski söz vardır onu hatırlatmak istiyorum''Alavere Dalavere Kürt Memet Nöbete'' bilmeyenlere duyurulur, unutanlara hatırlatılır. Artık bizler nasılsa TSK'YIDA temsil etmiyoruz ya, her türlü operasyonlara da onlar gitsinler, bizler ve çocuklarımız değil... Eğer bu ülkede ve TSK'DA her şey onlarsa ve onlarınsa, bizleri hemen başka kurumlara devrimizi yapsınlar.
 
 

Yazan Mithat Türetken
23-01-2009 23:18,
 
...
Sevgili Özkan kardeşim 
Elbet testi kırılmadan yol göstermek istiyoruz, gayret ve mücadelemiz bunu sağlamak içindir. TEMAD'A sürekli eylem çağırısı yapmaktayız. Eleştirmeyi asla aklımdan geçirmeden sorayım sizin farklı bir öneriniz düşünceniz varmı? İyi günler.
 
 

Yazan Y.Bülent
23-01-2009 22:40,
 
TEŞEKKÜR VE İSTEK
EMEKLİ ASTSUBAYLAR İÇİN YAPILACAK DEĞİŞİKLİK HİÇ YOKTAN İYİ. İNŞALLAH İLERİDE DAHA GÜZEL İYİLEŞTİRMELER YAPILIR. MESELA BELLİ BİR DÖNEM EMEKLİLERİNE BİR DERECE VERİLEBİLİR. ÇÜNKİ AYNI DEVRELER ARASINDA FARK BÜYÜK, İLERİDE YAPILIR İNŞALLAH. EN GÜZEL GÜNLER DİLEĞİYLE. BÜLENT ALTUĞ.
 
 

Yazan Edip HAYTE
23-01-2009 22:34,
 
DETAYI GÖRELİM...
Henüz erken, yapılan teklifin içeriğini görüp, öyle yorum yapmak lazım. Kimleri nasıl, ne oranda etkileyecek? Şu an yapacağımız yorumlar afaki...
 
 

Yazan ahakaneren
23-01-2009 20:16,
 
Beni bir tek sen anladın...
Beni bir tek sen anladın; Sen de yanlış anladın. Bu mudur? Tüm feryatlarımız 100 TL için mi sanıyordunuz? Onur mücadelemizden ne kadar bi-haber olduklarının belgesidir bu açıklama. Hak ve adalet için yaptığımız mücadeleye biçtikleri değere bak! Bu açıklama, bizlere bakış açılarının göstergesidir. Esefle kınıyorum.
 
 

Yazan Erhan Mert
23-01-2009 19:59,
 
Bağlı Olduğumuz Kurum!
Genelkurmay açıklamasında dikkatinizi çekti mi bilmiyorum. Yapılan açıklamaya göre; Görevdeki astsubayların, TSK hizmet tazminatlarının yüzde 25 oranında artırılması, ayrıca emekli astsubaylara ilave 100 TL'lik artış sağlanmasına yönelik teklifin Başbakanlığa gönderildiğini ifade eden Tuğgeneral Gürak, ikinci dereceden emekli olan astsubayların emekli aylıklarının 158 TL iyileştirilmesine yönelik ek göstergelerin düzenlenmesi hakkındaki teklifin de Milli Savunma Bakanlığı'na gönderildiğini kaydetti. Mali iyileştirme içeren tekliflerden niye birinin Başbakanlığa, diğerinin Milli Savunma Bakanlığına gönderildiğini anlayamadım! Yoksa ikinci dereceden emekli arkadaşlarımız farkına varmadan Milli Savunma Bakanlığına mı bağlandılar?
 
 

Yazan Yükselen Ses
23-01-2009 18:48,
 
...
ASSUBAYLARIN EYLEM, GÖSTERİ VE YÜRÜYÜŞLERİNİ ENGELLEME ÇALIŞMALARI. VER 100TL ZAM OTURSUNLAR. OYUNUN İKİNCİ PERDESİ, OYUNDA AYNI SEYİRCİLERDE AYNI YA DİĞER DERECELER. EDERİMİZ 10 TANE 10 TL HAYIRLI OLSUN SUS PAYI. TEMAD DERHAL MÜDAHALE ETMELİ.
 
 

Yazan cahittarhan
23-01-2009 18:38,
 
3.dereceden emekliler ?
Bu uygulamada; 3.dereceden emekliler ile 2 dereceden emekli olanların bir tutulması gerekmektedir. Emekli sandığı kanunlarında da bu hep böyle değerlendirilmektedir. TEMAD bu konuyu gündeme getirirken 2. dereceyi de gündeme getirmiş 3 derece hiç gündeme alınmamıştır. Bu haksızlığın giderilmesi 3. dereceden emeklilerin mağduriyetleri giderilmelidir. Bu konu Milli savunma Bakanlığında düzeltilmelidir.
 
 

Yazan GAZİ
23-01-2009 18:11,
 
...
Selam. Daha evvelde yazmıştım her seferinde yazmaya devam edeceğim. Bir derece verilmesi çok az sayıda arkadaşımızı etkiler. Bizim dereceyle işimiz yok asıl mesele geçmiş dönemde 3.dereceden emekli olan arkadaşlarımızın da iyileştirilmesidir ki esas meselede budur. Yine mağdurların sayısında azalma olmayacak lütfen Ankara’dakiler 3.dereceden emekli olan arkadaşlarımız için birileri bir şeyler yaparak bu konuyu Gen. Kur'a iletsin saygılar
 
 

Yazan Ersen Gürpınar
23-01-2009 18:09,
 
3ncü derecedekiler
Genelkurmay açıklamasında 2nci derecedeki arkadaşların iyileştirmesi konusu detaylandırılmamıştır. Em. San. Md.70 deki oranlarda 3ncü derece ile ikinci derece ayni dilim içersinde olduğundan bu konudaki iyileştirme 3ncü dereceyi kapsamaktadır. Ancak başlangıç derecelerinin, 9/2 ve 8nci derece olmaması halinde hem adalet gerçekleşmeyecek bizler sorumluluğu ve görev şartları assubaylarla kıyaslanamayacak birçok memurdan daha alt kademe ve dereceden göreve başlayacağız. Hem de yüksek okul bitirip intibakları yapılan ve 2/1 den emekli olanlarla sayıları çok fazla olan 3ncü derecedeki arkadaşlarımız birinci dereceye yükselemeyecektir. İşte bu nedenle haklarımızdan taviz verilmesin diyoruz, ben faydalanıyorum gerisi tufan demek BENCİLLİKTİR.
 
 

Yazan ery
23-01-2009 17:48,
 
BİR HUSUS DİKKATİNİZİ ÇEKTİMİ?
Bakın buradaki bir paragrafı alıyorum; "Halen sadece müfrez görevlerde bulunan astsubayların astlarına ceza verme yetkisi bulunmadığına işaret eden Tuğgeneral Gürak, sicil amirliği yetkisi bulunan astsubaylara ceza yetkisinin de verilmesi hakkındaki kanun değişiklik teklifinin Milli Savunma Bakanlığına gönderildiğini bildirdi. " TSK'NIN görevin devamını sağlamak için düşündüğü yol "ceza sistemi" oysa sosyolojik ve psikolojik açıdan konu incelendiğinde ceza değil "MÜKÂFAT SİSTEMİ" getirilmesi gerekirken aynı yerde say dur. Şimdi ayın personeli, konusunda başarılı personel, bilgi kabiliyet ve hukuk alanında başarılı personel, vb şekilde konu ele alınırsa, (maddi taltif, manevi taltif, branşlara ve görev özelliklerine göre değerlendirme yapılarak bilimsel verilere dayalı olmak koşulu ile üzerinde çalışma yapılarak elde edilecek kriter) daha uygun olur. Mükâfatlanmamış personel zaten cezalandırılmıştır. Ceza hukuksal olarak vicdani yemini gerektiren bir konu olduğundan bir kişinin(Kişi psikolojisi (ruh hali), sosyal yaşantısından kaynaklanan sorunlar vb.) iki dudağı arasında olmamalıdır. Bana göre bu verilen bir hak değildir.
 
 

Yazan ysiginc
23-01-2009 16:57,
 
sağlık olsun
Sayın TEMAD Başkanı ve yönetim kurulu 3ncü derecedeki meslektaşlarını başından beri ayrı tutmuşlardı gözleri aydın emekli sohbetlerinde maaşlarının çokluğunu anlatır dururlar, mağdur olan meslektaşlarıma da sağlık diliyor, Allah büyüktür diyorum saygılar
 
 

Yazan kadirkumru
23-01-2009 16:43,
 
Boş laf
Boş konuşuyorlar. maaşları iyileştireceğiz diye teklif vermişler. ''Laf ola beri gele'' diye bir ata sözü vardır. Bunların hiçbir lafına inanmıyorum. selamlar.
 
 

Yazan erencan
23-01-2009 15:54,
 
...
Eğer gerçekten böyle bir çalışma varsa Sayın Başkanımız eylem planı yapsın ve derhal Ankara'da toplanarak eylem yapalım. Herkes 9/2 den, 8 den göreve başlarken kimse bizlere adaletsizliği reva göremez. Onur mücadelesine gönül verenlere selam olsun.
 
 

Yazan özkan
23-01-2009 15:14,
 
HEDEF NE?
Hedefimiz verilene kanmak ve onu almak mı? Yoksa HAKKIMIZI ALMAK MI? Kanunlar yasalar değiştikten sonra biz bunu istemezuk demek mi? Yoksa HAKKIMIZ BUDUR BUNU KANUNLAŞTIRMALISINIZ DEYİP ONURLU YAŞAMAK MI? Bu açıklamalar HAKLI OLDUĞUMUZUN VE BAL SÜRÜLMEYE ÇALIŞILDIĞININ GÖSTERGESİDİR. ASSUBAYIM HEDEFİN NE BELİRLE VE DİK DUR.
 
 

Yazan Ersen Gürpınar
23-01-2009 15:08,
 
Başlangıç derecelerimizin önemi
Saygıdeğer Arkadaşlarım, 
Uzman jandarma çavuşların göreve başlangıç derecesi 11/1 den 10/1 e getirilmiş. Bundan memnuniyet duyarız, herkesin yasal haklarını almasından daha doğal bir şey olamaz. Bakınız uzmanlar dertlerini anlatmışlar ama biz anlatamamışız. Hatırlarsanız bir zamanlar TEMAD 9/1’e razı olalım, sonra 9/2 ve 8 nci dereceyi almak kolay değdiği için yeni teklifte 9/1 korunmuştur. Her zaman belirtiyorum 9/2 ve 8 nci derece bizim ekonomik sorunlarımızın anahtarıdır ve yasal hakkımızdır. Bunu almadan 1/4 daima hayal olacaktır. Bizler bu haktan yararlanan tüm memurlardan daha ağır koşullarda görev yapıp sorumluluk alıyoruz. Bu konuda kesinlikle taviz verilmemesi gerektiğini bir kez daha hatırlatıyorum. 
 
 
 

Yazan Ersen Gürpınar
23-01-2009 14:50,
 
...
Saygıdeğer Arkadaşlarım 100 TL. iyileştirme daha önce tazminat alamayan emniyet, mit diyanet gibi sınıfların emeklilerine yapılan ödemenin emekli assubaylara da verilmesi için MSB lığı tarafından hazırlanıp BAŞBAKAN'LIĞA SUNULMUŞTUR. 158 TL. iyileştirme daha önce belirttiğim gibi 2nci derecedekiler için olduğu belirtilmesine rağmen 3ncü derecedekileri de kapsamaktadır çünkü her iki derece Em. San. Md.70 1nci fıkra (b) bendindeki grup içindedir. Bu konudaki öneri genelkurmay başkanlığı tarafından hükümete sunulmak üzere MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI'NA SUNULMUŞTUR İyileştirmeler memnuniyet vericidir ama yeterli değildir Talepleriniz bellidir bu taleplerden taviz vermeden haklarımızı alıncaya kadar mücadelemize devam edeceğiz.
 
 

Yazan DAMAR
23-01-2009 14:49,
 
...
Ersen ağabeyime katılıyorum %62 civarında emekli ağabeylerimiz 3.dereceden emekli olmuşlar...Llütfen duyarlı olalım...
 
 
Sadece kayitli kullanicilar bir Makaleyi yorumlayabilir. Lütfen ücretsiz üye olun veya giriş yapın.
< Önceki   Sonraki >